Beste,
2j geleden startte ik als kinesitherapeute bij mijn huidige werkgever (rusthuis ). Bij mijn aanwerving werd de baremieke ancienniteit overgenomen van mijn vorige werkgever (ziekenhuis ).
De lonen voor een kine liggen vast onder IFIc barema 15 , gekoppeld aan ancieniteitsjaren en de inhoud van je job.
Ik kreeg op korte tijd steeds meer en nieuwe verantwoordelijkheden toegekend die niet tot mijn functie omschrijving hoorden en een verhoging van de IFIC schaal rechtvaardigen. Om die reden vroeg ik een IFICverhoging aan die evenredig was met mijn jobinhoud.
Na overleg en argumentatie kreeg ik een soort van clausule/addendum aan mijn contract ter ondertekening: Een verhoging werd mij toegekend maar er werden 8 jaren anciënniteit afgenomen. Reden: ik verdiende voldoende als kine, zat reeds bij de zoniet top 10 hogere loonschalen en er werd letterlijk met de lat bekeken welke anciënniteit ongeveer overeenkwam met mijn huidig loon en een Bruto verschil van 110€ ( tov een 560€ ).
Te zot voor woorden maar ik heb dit addendum ondertekend, een beetje genomen in snelheid, ongeloof maar vooral drang naar erkenning voor mijn prestaties.
Ik zei dank u voor het krijgen van een dode mus die mij werd voorgeschoteld onder vorm van een zogenaamde mooie tegemoetkoming.
Naast ontgoocheling in mijn directeur maar ook in mezelf stel ik mij intussen de vraag of dit wel wettelijk is? Ik lig hier echt wakker van..
Kan ik mijn anciënniteit toch nog opeisen zonder hierbij de strijdbijl boven te halen?
Hoe pak ik dit dan aan?
Ik probeer ook een reden te vinden; verdient hij zelf minder door mij meer loon uit te betalen of heeft hij wb loonuitbetaling een budget waar hij rekening mee dient te houden? Het rusthuis is een vzw.
Alvast bedankt om mij verder te helpen,