Hey beste mensen,
Beschrijving:
* In mei ben ik "officieel" overgezet naar een andere onderneming in het bezit van dezelfde eigenaars.
* Enige tijd hierna (na de overzetting) werd ik ingeligt dat ik zou merken dat mn contract overgezet zou worden. Hierop heb ik aan de telefoon ok gezegd gezien dat geen verschil voor mij uit maakt.
* In midden juni krijg ik contract voorgelegd dat ik gevraagd wordt om te tekenen. Echter omvat dit contract significante wijzingen, meerdere in mijn nadeel, geen in mijn voordeel.
Dus waarom zou ik daar ooit mee akkoord gaan? Deze wijzigingen hebben ze zelfs nooit voorgelegd om te bespreken.
Is deze situatie voldoende om van stilzwijgende contractbreuk door de werkgever te spreken? Ik ben namelijk begonnen met naar andere opties te zoeken omdat het vertrouwen kwijt is. Ik heb de werkgever nog niet ingelicht dat ik niet akkoord ga aangezien op korte termijn mij dit onzekerheid geeft. Ik ga liever eerst zonder veel gedoe op zoek naar een andere job.
Welke opties heb ik legaal? Kan ik "zomaar" nieuwe job zoeken en schadevergoeding eisen wegens stilzwijgende contractbreuk of dien ik toch gewoon mijn ontslag in te dienen? (Kan ik legaal zelfs van stilzwijgende contractbreuk spreken?)
Alvast bedankt :-)