Bedrag van 1050 euro, als ik op het einde van de rit 600/800 voor mezelf kan houden ben ik ook al blij, zal vast zoveel niet krijgen van die persoon.Hoeveel voorschot heb je hem betaald? Indien het een beperkt bedrag is zal de advocaat mogelijks meer kosten dan hetgeen je terugkrijgt (als je het al terugkrijgt)
Daar ligt het probleem, ik heb sinds voor de werken gevraagd voor offertes, facturen, voorschotbewijs, schema’s, alles die schriftelijk bevestiging zou brengen. ‘Neen die ik heb niet direct, niemand geeft die direct. Maar de totale kostprijs met alles in is zoveel en niet meer dat is afgesproken’Ik zou er niet aan beginnen. Heb je al eens geïnformeerd naar de kostprijs van een advocaat? Ik vrees dat het je zelfs bij winst wel eens meer zou kunnen kosten.
Ook je winst kans schat ik niet zo hoog in. Het lijkt er op dat u werken in het zwart wou laten uitvoeren, dan heeft u natuurlijk nu ook niet veel middelen om uw zaak sterk te maken.
Dat kan toch niet, men kan toch niet zich voordoen als aannemers, perfect geregistreerd staan in België, voorschotten vragen met verkeerde intenties en hiermee weg geraken, met nog eens de bedrogen persoon als pineut als hij erachter zit?Als je wint zal je een rechtplegingsvergoeding toegewezen worden om je advocaatskosten te recuperen. De bedragen zijn vastgelegd. Voor een claim van 1000€ tussen 260€ en +- 1300€ als de zaak complex is.
Vergeet dus procedereb, droog je tranen en heb dit nooit meer voor. Als je veeeeel geluk hebt betaalt hij maar dergelijke schepsels zijn meestal malafide. -(
Het is wel degelijk zoals je het noemt jammer genoeg. Vaag bewijs zou ik het niet direct noemen, er is mail communicatie, bevestiging van de aannemer die zegt ‘ik heb het nu niet ik betaal je wanneer ik geld heb’ etc.Geen offerte, geen voorwaarden , geen schriftelijke prijsafspraken, geen factuur
en dan nog eens een vaag bewijs over een voorschot ???
Je zal veel geld moeten betalen aan een hele goede advocaat die met zo weinig bewijzen IETS kan maken.
Kan zeker. IEDEREEN kan voorschotten vragen, het is aan de andere partij die te weigeren of te betalen. Nadien hoef je dan niet meer te komen klagen, want gegeven is gegeven indien zonder documenten (offertes, facturen, ontvangstbewijzen)
Dat kan toch niet, men kan toch niet zich voordoen als aannemers, perfect geregistreerd staan in België, voorschotten vragen met verkeerde intenties en hiermee weg geraken, met nog eens de bedrogen persoon als pineut als hij erachter zit?
Ontvangstbewijs zit er tussen, niets anders jammer genoeg.Kan zeker. IEDEREEN kan voorschotten vragen, het is aan de andere partij die te weigeren of te betalen. Nadien hoef je dan niet meer te komen klagen, want gegeven is gegeven indien zonder documenten (offertes, facturen, ontvangstbewijzen)
Dat kan toch niet, men kan toch niet zich voordoen als aannemers, perfect geregistreerd staan in België, voorschotten vragen met verkeerde intenties en hiermee weg geraken, met nog eens de bedrogen persoon als pineut als hij erachter zit?