#1 , 01 apr 2019 16:57
Beste,
Ik ben werkzaam als verpleegkundige in een woonzorg centrum. Onlangs heb ik een tweede aangetekende brief ontvangen van mijn baas omdat ik een negatieve houding zou opstellen. Alsook zou ik het gsm beleid niet volgen.
Dit zou zich uiten doordat ik zogezegd een bewoner een koffie met koek zou gebracht hebben. En die koek voor zijn neus zou hebben opgegeten.
Ik heb wel eens vergeten een zorgmap mee te nemen op mijn ronde, en mijn baas haalt aan dat ik dit nooit meeneem.
Zo schudt men nog een aantal voorbeelden uit de mouw die men niet concreet kan bewijzen.
Ik heb geen zin om eindeloze discussies aan te gaan over deze zogezegde feiten, want dan stel ik mij vijandig op. En dit vindt men niet kunnen.
Ik krijg 3 maanden om mijzelf te herpakken. Doe ik dit niet, dan is het einde contract volgens mijn baas.
Nu heb ik 2 vragen:
1. Kan ik ontslagen worden op staande voet voor deze niet bewezen feiten? Het gaat om verhalen van collega's en een bewoner.
2. Voor het gesprek plaats vond, heeft mijn baas mij het bevel gegeven mijn persoonlijke gsm af te geven. Hij heeft deze dan achter slot in een gesloten kast gelegd. Dit om een audio opname te voorkomen volgens hem. Mag dit zomaar als baas?
PS: tijdens het gesprek is het gsm beleid zelfs niet aan bod gekomen.