Beste,
Ik ben ontslagen vorig jaar in Augustus en diende mijn opzeg uit te doen tot begin maart dit jaar (6 maanden opzeg en al mijn overuren die mijn baas niet wilde uitbetalen).
De reden die ik kreeg na de herhaaldelijke vraag wat de reden van mijn ontslag was; kreeg ik officieel als reden: economische reden.
Uiteraard weet ik zelf wel wat de eigenlijke reden is; namelijk handtastelijkheden waarop ik niet wou ingaan, klanten die met mij wilden onderhandelen i.p.v. de baas, vertegenwoordigers die mij betere deals gaven dan de baas en vooral omdat ik het met iedereen goed kon vinden. Ik was net gepromoveerd door intern te veranderen van afdeling na mondeling contract met de verantwoordelijke van deze administratieve tak.
Uiteraard was de grote baas hier minder blij mee en heeft mij heel vaak gekleineerd zo ook door mij maaltijdcheques te ontzeggen terwijl al de andere collega's er recht op hadden en ik deze mondeling bij mijn indienstneming ook zou krijgen ,maar nooit heb gezien.
Echter doordat ik hier achter vroeg bij de grote baas, kreeg ik dezelfde dag nog mijn ontslag.
Dit was voor mij geen verrassing aangezien er elk jaar mensen afvloeien om te vervangen met goedkopere werkkrachten. Ik ben geen enkele dag ziek thuisgebleven en zelfs dit wordt mij niet in dank afgenomen. Ik heb tot nu toe mijn volledige opzeg zonder morren of afwezigheden uitgezeten en moet nu nog 1 maand gaan.
Ik heb nu de jobaanbieding die ik wou ,maar moet komende maandag starten omdat het seizoen voor de deur staat en ik de tijd nog moet krijgen mij te kunnen inwerken, daarom wil men mij niet later laten starten.
Aangezien mijn baas mij gedurende mijn laatste jaar geregeld pest; uitschelden waar iedereen bij staat (collega's die nooit tegen de baas zouden durven getuigen of ingaan), geen enkele dag vakantie toekennen waardoor ik al mijn vakantie van verleden jaar dit jaar zou moeten opnemen ,maar de baas nu zegt dat ik deze kwijt ben (terwijl ik gewoon mijn verlof nooit mocht opnemen verleden jaar), mijn sollicitatiedagen als verlof wou ingeven, de code veranderen van de toegang op dagen dat alle collag's ziek of afwezig zouden zijn en ik alleen op kantoor zou zijn maar mij via mail werd vermeld dat hiervoor verlof zou worden voor afgetrokken en ik niet op kantoor diende te verschijnen;.......
Het is zelfs zo dat ik akkoord had gekregen voor een nieuwe job om na mijn opzeg te starten, nog geen contract getekend, maar toen ik 2 maanden later nog eens belde om het contract te tekenen, bleek dat mijn profiel niet met het bedrijf overeenkwam dus werd ik alsnog bedankt; later vertelde de directiesecretaresse van mijn huidige job mij, dat mijn baas bevriend is met de baas van deze firma en ze elkaar onlangs hadden ontmoet.
Dus ik heb er genoeg van en hoe erg het ondertussen ook al is mogen komen; ik kan nergens voldoende bewijs verzamelen om dit zwart op wit te kunnen aantonen. Hierdoor wou ik zo snel mogelijk mijn opzeg uitdoen.
Maar nu zou ik maandag moeten starten bij mijn nieuwe werkgever; dus stuurde ik mijn huidige baas een mail waarin ik vraag om het document voor beëindiging van de arbeidsovereenkomst in wederzijds akkoord te willen tekenen zodat ik maandag al vertrekken zonder nadelige gevolgen voor hem.
Aangezien ik om economische redenen ontslagen ben, is dit dus meer een gunst naar hem toe want hij wou geen cent meer betalen aan mij.
Maar nu stuurt hij mij dat ik mijn dagen moet uitdoen en elke dag van ziekte deze periode opschuift . En dat de reden nu voor mijn ontslag zou zijn: dat ze een nieuw profiel zoeken die beschikt over een rijbewijs B om de logistiek erbij te nemen.
Dat is de eerste keer dat ik nu een nieuwe reden krijg voor mijn ontslag.
Ik heb de juridische dienst van mijn vakbond gecontacteerd (vakbond geraakt nooit binnen bij mijn huidige werkgever; hij krijgt hier de kriebels van en stelt zichzelf boven eender wie en welke wet en blijkbaar lukt het hem nog ook) en ze zeggen mij dat ik mij dan maar ziek moet melden en gewoon maandag bij mijn nieuwe werkgever mag aanbieden.
Maar hoe het verder moet weet ik niet; voor mij is dit het zoveelste bewijs dat hij mij gewoon wilt blijven treiteren , maar ook dit is alweer geen voldoende bewijs? Binnen een maand zit ik zonder werk en indien ik nu niet bij de nieuwe werkgever kan beginnen,verlies ik opnieuw een job door dezelfde werkgever.
Alvast bedankt