Ik ben thuis, ziek met een burn out. Mijn arts/therapeut en ik zijn het er over eens dat voor mijn herstel het heel belangrijk is dat ik niet meer terug ga naar mijn werk dat heel ziekmakend is voor mij (bossing). Dus we zouden gaan voor ontslag omwile van medische redenen.
Vorige week heb ik echter tijdens mijn ziekteverlof mijn ontslag gekregen met te presteten opzegtermijn van 6 maanden. Dit kan ik niet aan. Ik wil genezen en op een ander werk een nieuwe start nemen. De vakbond liet me verstaan dat ik deze opzeg moet doen en hier niet onderuit geraak. Speel het spel, blijf zolang mogelijk ziek, en wordt tijdens je opzeg na iedere 14 dagen weer enkele weken ziek, dan betaalt je werkgever je wel uit.... was het advies.
In dit ziek systheem/advies wil ik niet instappen. Daar word ik niet gelukkig van. Ik wil werken van zodra ik genezen ben, alleen kan ik onmogelijk terug naar mijn werk.
MIJN VRAAG IS:
Kan ik er op één of andere manier, zonder verlies van mijn ziekteuitkering aan mijn zes maanden opzeg onderuit komen?
Bedankt om mee te denken....