Een goede werkgever koopt je een gsm, is hij niet goed genoeg volgens u dit is u probleem, en niet dat van de werkgever, bij sommigen is er ook altijd boel als men ontslag geeft voor de auto waar ze elke maar meer heeft moeten betalen dan men normaal had gedaan.
Mijn ene zoon is ook vertegenwoordiger en die heeft niks te kiezen gehad, dit is je laptop, gsm en wagen punt !
De werkgevers zoeken soms zelf om miserie door dit toe te laten .
Als mijn werkgever mij niet had toegelaten een duurdere gsm te kiezen, was dat geen probleem voor mij.
a) ze laten het wel toe (inderdaad: om discussie vragen)
b) in de policy vermelden ze niets dat het persoonlijk aandeel altijd kwijt is (op mijn vraag hebben ze dat zomaar eens beslist)
c) ze maken geen onderscheid tussen overkopen of teruggeven: als ik wil overkopen, waarom zou ik de 100 euro die ik al heb betaald, dan nog eens moeten betalen? (volgens hen: 100 euro kwijt door gebruik waardoor waarde zakt, maar dat is toch probleem koper want hij neemt risico oudere gsm over te kopen zonder garantie)
d) de policy vermeldt: "De afschrijfperiode voor het toestel is standaard 3 jaar. Het toestel kan pas na het verstrijken van deze periode worden vervangen door een nieuw exemplaar." => bij hun prijsberekening rekenen zij aan alsof afschrijfperiode 5 jaar is, terwijl ze op 3 jaar afschrijven...
Ik wil gerust een redelijke prijs betalen, maar wil mijn persoonlijk aandeel niet nogmaals betalen. Ik begrijp de rationale erachter niet: een deel heb ik al betaald (100 euro), een deel is afgeschreven en de rest wil ik betalen. Zij willen dat ik de GSM quasi nog eens volledig betaal en mijn persoonlijk aandeel houden ze is = winst. Dat vind ik absurd.