Dat is nogal moeilijk te zeggen aangezien ik afhankelijk ben van de selectiedienst. Het is zo dat ik onmogelijk weet wanneer mijn selectie erop zal zitten. Er van uit gaande dat ik slaag. De opleiding begint in oktober. De exacte datum is nog onbekend. Maar volgens de politie zou ik die opleiding moeten kunnen halen. Alleen is het best mogelijk dat mijn selectie er pas op zit half september bijvoorbeeld. Dus dan heb ik nog maar 2 weken. Anderzijds kan het ook dat ik voor de zomer nog door de selectie geraak en dan is oktober wellicht geen probleem. Stel dat ik door werk niet kan starten aan de opleiding in oktober, dan zal het wellicht de opleiding van december worden. Maar jullie begrijpen ook dat ik liefst zo snel mogelijk aan de opleiding wil beginnen daar het toch wel een enorm grote droom van me isWanner zou je willen stoppen?
Klopt deze berekening? Ik zit namelijk in dezelfde situatie. Maar ik dacht dat het eerste als volgt was:U hebt een opzegtermijn van 1,5 maand (voor tewerkstelling tot eind 2013) en 2 weken (opzeg voor minder dan 6 maanden vanaf 1/1/14) of 3 weken (opzeg nét meer dan 6 maand vanaf 01/01/2014).Beste,
Aanvang contract juli 2012 onder bediendestatuut met loon +/- 34.000EUR/jaar, welk werd omgezet vanaf 1 januari 2014 naar kaderstatuut met kleine verhoging loon en extra voordelen.
Wil stoppen bij huidige werkgever op 31 augustus 2014 (start nieuwe werkgever 1 september 2014). Wanneer moet ten laatste ontslag ingediend worden zodat de onstlagtermijn stopt op 31 augustus 2014?
Dank,
C.
In uw geval wil dat dus zeggen dat, tenzij u met de werkgever een overeenkomst bereikt, u onmogelijk op 31/08/2014 de arbeidsovereenkomst kan ten einde laten lopen.
Immers:
- wordt de opzegtermijn betekent op 30/06/2014 (voor einde dagtaak), vangt de opzegtermijn aan op 7 juli en eindigt die op 21 augustus + halve maand (interpretatie over die halve maand loopt uiteen, maar 5 september lijkt me de juiste einddatum).
- wordt de opzegtermijn betekent op 29/06/2014, vangt de opzegtermijn aan op 30 juni en eindigt die (zie hierboven ivm halve maand) waarschijnlijk op 28 augustus.