ik heb 2 weken geleden, na een persoonlijk gesprek met het afdelingshoofd, mijn ontslagbrief laten tekenen voor ontvangst door de personeelsdienst. In dat gesprek werd toen overeengekomen dat mijn opzegperiode zal ingaan op 1 juli en afloopt op 31 augustus.
Ik heb dit ook zo vermeld in mijn ontslagbrief:
Ik heb nog steeds geen schriftelijke bevestiging van mijn opzegtermijn gekregen, en vroeg me dus af of de werkgever verplicht is om binnen een bepaalde termijn te reageren. En, indien hij dat niet doet, of dat overeenkomt met een stilzwijgend aannemen van de termijn in mijn ontslagbrief.De opzeggingstermijn begint op 1 juli 2007. Ik verwijs hierbij ook naar het gesprek Dhr. X op 8 juni, waarin overeengekomen werd om de opzeggingstermijn te beeindigen op 31 augustus 2007.
Of kan hij gewoon doodleuk op 31 augustus komen zeggen dat ik nog een maand extra moet blijven?
Mijn bruto jaarloon is ongeveer 40000EUR, en ik werk 5 jaar en 2 maanden voor het bedrijf.
als iemand me hier in de goede richting kan zetten ivm wet- of andere teksten hierover, alvast bedankt.
Tim