ontslagbrief laten tekenen

mama L
Topic Starter

ontslagbrief laten tekenen

#1 , 21 feb 2007 09:39

Zoals ik reeds meegedeeld heb, heb ik een andere job.
Nu zit ik met het probleem dat mijn werkgever nog 2 weken in het buitenland verblijft.
Als ik mijn brief aangetekend verstuur, zal hij die nooit v??r eind februari ontvangen. Hij alleen heeft volmacht om te tekenen. En ik zou wel echt willen dat mijn opzegtermijn vanaf 1 maart begint.
Als ik die brief nu bijvoorbeeld per fax verstuur (hij heeft daar een fax) en ik laat het hem zo ondertekenen (als hij wil natuurlijk), is dit dan geldig?
Het is maar een voorstel, ik zie geen andere oplossing.
Of zien jullie een andere oplossing?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 21 feb 2007 13:57

Hallo,

Brief laten tekenen door de verantwoordelijke plaatsvervanger van de baas. Het lijkt mij onzinnig dat enkel hij het recht heeft om te tekenen.

Of vaart het schip (bedrijf) zonder kapitein? Er is altijd een plaatsvervangend bestuurder bij afwezigheid van de baas.

Laat hem tekenen met het bijvoegsel (plaatsvervangend voor Dhr. ...)
Moet lukken, en is m.i. geldig

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

mama L
Topic Starter

#3 , 21 feb 2007 15:03

Tja, inderdaad.
Dit is maar een klein bedrijfje met 3 personeelsleden en een zaakvoerder.
2 van de personeelsleden werken in het buitenland.
Die overige ene ben ik.
Wanneer er hier iets belangrijk moet getekend worden, is het inderdaad steeds wachten tot de zaakvoerder weer in het land is.
Soms kan ik eens iets tekenen. Het is te zien wat natuurlijk.
Maar ik kan toch moeilijk mijn eigen ontslagbrief tekenen? :)
Voor de rest houden wij contact via telefoon.

Reclame

marleen

#4 , 21 feb 2007 22:15

Dat hij er niet is moet je je niet aantrekken, gewoon aangetekend opsturen en de opzeg begint te lopen op 1 maart. Als je baas dan terug is kan je nog over de praktische zaken hebben. Wel zou ik de brief ook reeds doorfaxen, maar zeker ook aangetekend opsturen.

mama L
Topic Starter

#5 , 22 feb 2007 12:15

Dat hij er niet is moet je je niet aantrekken, gewoon aangetekend opsturen en de opzeg begint te lopen op 1 maart. Als je baas dan terug is kan je nog over de praktische zaken hebben. Wel zou ik de brief ook reeds doorfaxen, maar zeker ook aangetekend opsturen.

Maar dat is het probleem. Aangetekende brieven die worden telkens opnieuw aangeboden tot hij er is.
Dus hij gaat die pas na 1 maart ontvangen.
Geldt dan wat er in de brief staat: 'opzegtermijn vanaf 1 maart'?
Of als hij hem in maart ontvangt, kan de opzegtermijn dan maar op 1 april beginnen?
Dus: als hij hem nog eens gewoon ondertekent, maar hij heeft hem wel na 1 maart ontvangen, wat telt er dan?
Zucht, of maak ik het veel ingewikkelder dan dat het is ? :oops:

Heye

#6 , 22 feb 2007 12:59

Hallo,

Tuurlijk geld er wat er in de brief staat. Als U ontslag neemt conform aan de wettelijke bepalingen, moet uw baas zich daarbij neerleggen. Hij moet maar aanwezig zijn op de werkvloer. Je kan geen bedrijf leiden vanop het strand, als je begrijpt wat ik bedoel.
U kan er niets verweten worden als U zich aan de wettelijke bepalingen houd.

Case closed zou ik zeggen

Met vriendelijke groeten

Heye Andy

mama L
Topic Starter

#7 , 22 feb 2007 13:32

Ok?, all?, kga eraan beginnen.
tZal allemaal wel los lopen hoop ik.
Tja, het is de eerste keer in mijn leven dat ik dan ook mijn ontslag indien h?. Veel weet ik er niet van.

Nu heb ik nog een vraagje :oops:
Ik wil proberen deze opzegtermijn in te korten.
Indien hij akkoord zou gaan (maar vrees ervoor), hoe stel ik mijn ontslagbrief dan juist op?
Jullie kunnen dat hier goed, heb ik al gemerkt, en ik wil het perfect, zodat er achteraf niets verkeerd kan lopen.

Bedankt bedankt, en nog eens bedankt :)

Heye

#8 , 22 feb 2007 14:22

Hey,

De duur van de opzeggingstermijn verschilt naargelang u arbeider of bediende bent.
Uiteraard kunnen werkgever en werknemer de opzegtermijn bij overeenkomst vastleggen en de opzegtermijn inkorten. Wel moet u als werknemer uw ontslagvoorwaarden goed in het oog houden. Wanneer de overeenkomst de opzegtermijn inkort ten opzichte van de wettelijke voorziene termijn, dan kan de RVA weigeren werkloosheidsuitkeringen uit te betalen voor de periode die normaal gedekt wordt door de wettelijke opzegtermijn.
Het is evenmin raadzaam al te snel een wettelijk minimale opzegtermijn te aanvaarden samen met ?zwarte? toeslagen. Indien de RVA erachter komt, kan men weigeren werkloosheidsuitkeringen te betalen voor de periode die zou gedekt zijn indien de opzeggingstermijn overeenkomstig de gebruikelijke formules was gevolgd.

Dus ga met uw werkgever aan tafel zitten en kom een opegtermijn over??n.

Met vriendelijke groeten.
Heye Andy

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”