verder onderzoek na vonnis

marcdebruyn
Topic Starter

verder onderzoek na vonnis

#1 , 09 mei 2008 05:13

Ik heb een rijverbod opgelopen van 8 jaar voor rijden onder invloed.Het was nl 3 keer prijs binnen de 3 jaar, (bijzondere herhaling)In Aalst is het niet mogelijk zonder controle het centrum te verlaten, de rechter weet dit en gaf bij de derde keer(AALST) 3 maanden rijverbod, maar de tweede keer was op het grondgebied Vilvoorde(5+3jaar), en daar handteerd men andere regels wanwege de lage pakkans, is dit nog eerlijke rechtspraak? en wat kan men hier tegen doen, beroep heeft bevestigd en cassatie verwerpt.Het gaat hier telkens om gewone controles, alles in orde met voertuig, geen ongeval, geen schade, alleen gaan dineren met vrienden en de klasiekers , een wijntje en een pintje, geen uiterlijke verschijnselen van dronkenschap. Ik weet wel dat het niet mag en aanvaard mijn straf, alleen kan ik er niet bij dat op 30km afstand 2 hoven dergelijke verschillende uitspraken doen, kan er gratie, andere rechtbank (europeesrecht) hier iets aan verhelpen.
Laatst gewijzigd door marcdebruyn op 24 sep 2008 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JD

#2 , 09 mei 2008 23:49

Het hof van beroep heeft veel zaken die te lang aanslepen. De feiten dateren van 2001 en dat ze nu pas een uitspraak doen in hoger beroep, is niet echt abnormaal, er zijn zaken die nog veel langer duren. U kunt natuurlijk altijd proberen om u te beroepen op een 'overschrijden van de redelijke termijn', maar daar dit een feitenkwestie is, denk ik niet dat u veel kans maakt.

Mvg

Reclame

Terug naar “Archief”