veroordeling????

nasser
Topic Starter

veroordeling????

#1 , 02 sep 2007 14:27

kan iemand me aub antwoorden op het volgende??
de politie heeft twee maand geleden een huiszoeking gedaan bij mij i.v.m een lopende onderzoek waar ik niets mee te maken had,bij die huiszoeking hebben ze 11 cannabisplantjes gevonden ze hebben deze in beslag genomen en heb daar tot op vandaag niets meer van gehoord nu is mijn vraag wat ga ik daarvoor krijgen, een boete? een veroordeling? een voorwaardelijke straf??
en komt dit dan automatisch op u bewijs van goed gedrag en zeden??

dank u alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 04 sep 2007 11:15

?Art.2ter.De Koning kan, bij een besluit vastgesteld na overleg in de Ministerraad, naargelang van het onderscheid en van de categorie?n die Hij overeenkomstig artikel 2bis, ? 1, eerste lid, vaststelt, de misdrijven bepalen die, in afwijking van de straffen bepaald in artikel 2bis, worden gestraft met :1? geldboete van 15 tot 25 EUR* voor de eerste overtreding;2? geldboete van 26 tot 50 EUR in geval van herhaling binnen een jaar na de eerste veroordeling;3? gevangenisstraf van acht dagen tot een maand en geldboete van 50 tot 100 EUR in geval van nieuwe herhaling binnen een jaar na de tweede veroordeling...?(Drugwet 24 februari 1921).

*?Art.38.De geldboete wegens OVERTREDING bedraagt...ten hoogste vijfentwintig euro...?(Strafwetboek).Hogere geldboetes zijn minstens correctioneel.

?Art.1.Onder de toepassing van dit besluit vallen de nagenoemde stoffen, alsmede de preparaten welke die stoffen bevatten :...15. Cannabis, Extracta, Resinae, Tincturae.Art.26bis.Voor de toepassing van dit hoofdstuk wordt verstaan onder :1? " slaap- en verdovende middelen " : de stoffen opgesomd in artikel 1, eerste lid;2? " eerste categorie " : de misdrijven van invoer, vervaardiging, vervoer, aanschaf en bezit van slaap- en verdovende middelen, alsmede van teelt van cannabisplanten bedoeld in artikel 1, eerste lid, 15?, voor persoonlijk gebruik...Art.28.? 1. Overtreding van de bepalingen van dit besluit wordt gestraft met de straffen bepaald in de wet van 24 februari 1921 betreffende het verhandelen van de giftstoffen, slaapmiddelen en verdovende middelen, ontsmettingsstoffen en antiseptica en van de stoffen die kunnen worden aangewend voor de illegale vervaardiging van verdovende middelen en psychotrope stoffen, zulks onverminderd die gesteld in het Strafwetboek. ? 2. Onverminderd ? 1 :1? worden de misdrijven van de eerste categorie omschreven in artikel 26bis die betrekking hebben op cannabis gestraft met de straffen bepaald in artikel 2ter, 1? tot 3?, van de wet bedoeld in ? 1...?(31 DECEMBER 1930. - Koninklijk besluit houdende regeling van de slaapmiddelen en de verdovende middelen...).

?Art.590.Volgende persoonsgegevens worden in het Strafregister* opgenomen:1?.veroordelingen tot criminele,correctionele of politiestraffen...?(Wetboek van Strafvordering).

* en dus ook op uw bewijs van goed gedrag en zeden.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

nasser
Topic Starter

#3 , 09 sep 2007 17:09

geachte,
eerst en vooral bedankt voor de reactie ,maar nu is mijn vraag kan ik zorgen dat dit niet op mijn strafblad komt ,door misschien opschorting of strafbemiddeling te vragen???,ik ben tenslotte nog nooit veroordeeld geweest of misschien kan ik om genade vragen ,wat kan ik volgens u het beste doen??
hoogachtend,

Reclame

Terug naar “Archief”