Naamgebruik

Becks21
Topic Starter

Naamgebruik

#1 , 12 mar 2014 23:40

Allen,

Sinds september 2013 ben ik niet meer werkzaam bij mijn vorige werkgever. Echter ben ik er door derden achter gekomen dat mijn naam nog steeds in mails, op certificaten etc wordt gebruikt. Ook weet ik van derden dat er facturen tav mijn naam staan... Ook de certificaten worden ondertekend onder mijn naam maar met een handtekening die niet eens van mezelf is...

Mijn vraag is eigenlijk vrij simpel:

Mijn naam gebruiken is zeker niet aan de orde maar kan ik hierdoor zelf in de problemen komen?
En welke acties kan ik best hierin ondernemen?

Graag jullie advies.
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#2 , 13 mar 2014 11:12

Natuurlijk kan u daardoor in de problemen komen. U werkt daar niet meer en hebt dus geen bevoegdheid om dat soort handelingen te stellen in naam van het bedrijf. Als er onwettige zaken gebeuren of er iets misloopt, dan zal men bij u komen aankloppen.

Ik zou onmiddellijk klacht neerleggen wegens gebruik van een valse hoedanigheid en valsheid in geschrifte/informatica bij de politie (afhankelijk van over welk soort certificaten het gaat). Tevens zou ik een aangetekende brief schrijven waarin u de praktijken oplijst, verwijst naar uw strafklacht en hen vraagt onmiddellijk deze praktijken te staken. U kan, zo u dat wenst, een minnelijke schadeclaim formuleren.

giserke

#3 , 13 mar 2014 12:07

Als U de bewijzen op papier kunt bekomen, kunt U ook een nieuwe opzegvergoeding en loon eisen voor de termijn dat dit bedrijf brieven onder uw naam heeft verstuurd.
Want U 'werkt' blijkbaar nog voor dat bedrijf, en uw prestaties staan ondertekend op papier. ;)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2014 18:05

idd en dat is valsheid in authentieke akte of (bank)geschriften. Zeker aangifte doen mocht zo'n certificaat een bepaalde handeling als ' waar' waarmerkt. Vb een electrische of gas installatie, een waarmerking van een toestand enz enz

Becks21
Topic Starter

#5 , 13 mar 2014 23:01

Alvast bedankt voor jullie reacties... Ik ga achter de nodige documenten (bewijsmateriaal) aan zodat ik deze ook kan voorleggen bij mijn aangifte.
Zijn er bepaalde zaken waar ik zelf nog rekening dien mee te houden?

Terug naar “Archief”