Vinder van verloren voorwerpen kan spullen niet teruggen

knelski
Topic Starter

Vinder van verloren voorwerpen kan spullen niet teruggen

#1 , 07 mar 2014 15:53

Een half jaar geleden heb ik mijn tas met een aantal waardevolle spullen (camera, identiteitspas, verzekeringspas) laten liggen op amsterdam centraal station.
Ik ben er een paar weken geleden achter gekomen dat iemand mij een bericht heeft gestuurd op de dag dat ik mijn spullen verloren was.
Iemand had mijn spullen gevonden! Het bericht is via facebook gestuurd door iemand, ,maar als je geen vrienden bent op fb dan krijg je er geen melding van.
Vandaar dat ik dit bericht zo laat heb gezien.

Ik heb nu contact met deze meneer en hij zegt dat hij mijn camera heeft weggegeven en dat hij pas over 2 maanden weer in nederland is en dan mijn tas met wat andere spulletjes kan teruggeven.

Wat als hij beweerd dat hij mijn camera niet kan teruggeven? Moet ik dan aangifte doen zodat de politie hier achteraan kan gaan?
Want ik heb volgens mij bewijs. Hij heeft namelijk op facebook bekend mijn spullen gevonden te hebben.

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 07 mar 2014 16:18

Die man had uw spullen aan de politie moeten bezorgen, hij heeft idd het recht niet om uw camera weg te geven.

Praktisch gezien gaat het natuurlijk niet zo gemakkelijk zijn om iets terug te krijgen, u woont in België, de man woont in Nederland maar bevindt zich in een derde land..

Sirkii

#3 , 07 mar 2014 16:38

Hoe ga jij bewijzen dat er een camera in je tas zat ? Wees al blij dat je je tas en wat andere spulletjes nog terugkrijgt. LeenW heeft natuurlijk gelijk maar daarmee ben je géén stap verder.

Reclame

knelski
Topic Starter

#4 , 07 mar 2014 21:11

Ik heb nu pas door dat dit een belgisch forum is. Ik woon zelf naast amsterdam.
Het was een oude tas en de pasjes die erin zaten zijn allang vervangen. Het gaat mij om de Camera.
Hij heeft toegegeven dat hij mijn camera heeft gevonden in de tas en deze heeft weggegeven.
Is dit geen bewijs?

Terug naar “Archief”