Contract geannuleerd

Alfred J
Topic Starter

Contract geannuleerd

#1 , 07 mar 2014 10:15

3 weken geleden een contract getekend voor een job, bepaalde duur van 4 maanden. Helaas geen kopie ontvangen, maar ze zouden alles nog opsturen per post. Was al raar op zich, maar je vertrouwt toch op je toekomstige werkgever. Aanvangsdatum zou volgende week zijn, maar nooit post ontvangen. Vandaag dan te horen gekregen dat het contract gewoon niet doorgaat. Aangezien ik nooit een kopie ontvangen heb van het contract, zal het aan hun zijde wel "verdwijnen" en heb ik geen poot om op te staan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alfred J
Topic Starter

#2 , 08 mar 2014 10:00

Ik vermoed dat ik mijn eigen vraag al beantwoord heb en dit inderdaad maar moet laten voor wat het is dus...

Oude Belg

#3 , 08 mar 2014 20:45

Ik vermoed dat ik mijn eigen vraag al beantwoord heb en dit inderdaad maar moet laten voor wat het is dus...
Helaas wel, ja. Beschouw het als een les; volgende keer trap je er niet meer in.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

JPV

#4 , 09 mar 2014 15:54

heb je ergens een begin van bewijs (e-mail correspondentie, ...)?

Alfred J
Topic Starter

#5 , 09 mar 2014 18:16

Enkel een e-mail dat ze mijn CV hadden ontvangen, waarna de rest (afspraken voor gesprekken e.d.) via de telefoon verliepen. De dag dat de annulatie bekend gemaakt werd, kon ik niet direct mijn telefoon beantwoorden en was er een voicemail bericht ingesproken, maar ook hier enkel de melding dat ze "vervelend nieuws" hadden en de vraag of ik eens wou terugbellen. Geen woord dus over een contract of dergelijk. Een voicemail bericht daarvoor dat ik al op gesprek geweest was, maar ze mij nog eens wilden uitnodigen voor een tweede gesprek.

Een bijkomende vraag is nu ook of ik zelf schrik moet hebben dat zij mij wat willen aandoen, want ik heb natuurlijk ook geen bewijs dat het contract niet doorgaat en in principe zou ik morgen moeten beginnen. Ook hebben ze al kopies van mijn paspoort, bankkaart en heb ik een attest van goed gedrag afgehaald voor de functie, wat ik hen morgen ook zou moeten bezorgen. (Job in de verkoopsector)

JPV

#6 , 09 mar 2014 20:47

je zou kunnene een procedure starten, maar de kans is klein. Stuur hen nog eens een mail waarbij je expliciet vraagt hen te bevestigen dat de arbeidsovereenkomst niet doorgaat, kwestie van geen problemen te hebben met werkloosheid etc.

Terug naar “Archief”