Na een paar weken ben ik er eindelijk in geslaagd om alle verwijzingen in Google te verwijderen.
Je zou denken: eind goed, al goed... Niets blijkt echter minder waar te zijn.
Een paar dagen voor het verdwijnen van de laatste links kwam mijn vader op het lumineuze idee om eens mijn naam te googelen. Het eindresultaat laat zich al raden, hij kwam op 1 van de nog bestaande links uit, en sprak me hierover (in volle paniek & razernij) over aan.
Nu zijn mijn ouders mij aan het pushen om hierover klacht te gaan indienen, iets wat ik liever niet doe.
Waarop? Wel;
- Ik betwijfel in 1ste instantie of een eventuele klacht hierover wel iets gaat uithalen.
- De aard van de oorspronkelijke beelden zijn niet bepaald onschuldig te noemen. Goed, ze zijn op zich niet illegaal, maar een eventueel onderzoek zal waarschijnlijk die beelden weer oprakelen en in alle eerlijkheid.... daar heb ik geen behoefte aan.
- Het blijft maar een flauwe grap.. als ik die mens problemen bezorgt, en hij/zij blijkt effectief minderjarig te zijn...
- Met het verwijderen van de verwijzingen op Google lijkt mij de schade definitief ingeperkt te zijn. Is het dan wel de moeite om al die dingen op te rakelen en wie weet er alsnog mee in problemen te geraken.
Hij heeft hierbij het ganse verhaal uit de doeken gedaan, weliswaar zonder zijn of mijn naam te noemen.
Nu vraag ik me af, ben ik nu niet halvelings verplicht om klacht neer te leggen, en zo ja... waar kan ik me dan aan verwachten?