Elektriciteitsfactuur leverancier vorige eigenaar

simeon
Topic Starter

Elektriciteitsfactuur leverancier vorige eigenaar

#1 , 05 mar 2014 15:18

Hallo,

In december ben ik verhuisd naar mijn nieuwe woning. Toen heb ik met de vorige eigenaar de meterstanden opgeschreven. Zij was bij X .
Nadien heb ik gekozen voor een andere leverancier. De effectieve termijn is pas begin februari van start gegaan.
Ik heb dus 1,5 maand geen contract gehad.
Nu krijg ik een afrekening van X voor deze termijn.
Ik versta dat ik deze periode moet betalen, maar vind niet dat X het recht heeft om zomaar een factuur te sturen wanneer ik nog niets heb getekend.
Ik heb wat opzoekwerk gedaan en vind dat in dit geval het niet de leverancier maar de netbeheerder is die dit zou moeten factureren.
Contact met X is volledig nutteloos, ze antwoorden niet op mijn vraag en zeggen gewoon dat ik moet betalen.
Heb ik een punt wanneer ik weiger te betalen ?

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Vandebos op 05 mar 2014 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd conform regels forum.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 mar 2014 16:10

voorleggen aan de federale ombudsdienst. Bent u zeker dat de vorige eigenaar het contract correct heeft beëindigd.

simeon
Topic Starter

#3 , 05 mar 2014 16:24

Dit was de mail die ik kreeg
Van zodra u eigenaar wordt van een pand, dient u per direct een leveringscontract aan te vragen voor uw aansluitingen. Dit is niet gebeurd, waardoor wij de opdracht kregen om dit dossier op te starten. Als er na enige tijd tevens niet wordt overgegaan tot het kiezen van een energieleverancier, zal de levering overgenomen worden door uw distributienetbeheerder.

De levering werd uiteindelijk overgenomen door uw distributienetbeheerder, y. Voor elektriciteit op 15 februari 2014, voor aardgas op 7 januari 2014. Het verbruik dat u had bij x dient vereffend te worden, daardoor werden uw slotafrekeningen opgesteld.

Reclame

Vandebos

#4 , 05 mar 2014 16:27

Dat lijkt me een duidelijk antwoord: het is een overgangsmaatregel om de consument te beschermen tegen de hoge standaard tarieven van de distributienetbeheerder waarbij het initiatief van deze zelf uitging..

Terug naar “Archief”