Aannemers wijken af van de afgesproken offerte.

FDE
Topic Starter

Aannemers wijken af van de afgesproken offerte.

#1 , 05 mar 2014 11:14

Beste,

Begin augustus 2013 zijn de werken gestart voor mijn woningbouw. Voor mijn kelder heb ik een aparte aannemers voor de rest van de bouwwerken wordt door een ander aannemer gerealiseerd.
Beide aannemers wijken af van de afspraken die wij op voorhand verschillende keren besproken hebben.

Bij de kelder aannemer hebben we duidelijk afgesproken om de werk te verrichten volgens mijn bouwplan. Dus begin augustus zijn ze gestart met de kelder en achter twee weken was het klaar. Tot dan was alles perfect, maar de werkzaamheden voor de kelder aannemer waren nog niet helemaal afgerond, want ze moesten nog de keerwanden, dus de inrit van mijn kleder uitvoeren. Dit zou dan wat later uitgevoerd worden omwille van de werf plaats omstandigheden. Allemaal geen probleem. Nadat ze de kelder uitgevoerd hebben heb ik onmiddellijk een factuur gekregen waarop een bedrag vermeld staat volgens de afspraken. Dit is dan ook onmiddellijk betaald.

Achter lang tijd na te vragen en te bellen (heeft mij heel veel energie en tijd gekost) zijn ze begin November 2013 pas de keerwanden komen realiseren. Ze hebben mijn bouw meer dan 3 maanden vertraagd. Ook dat heb ik door de vingers gezien. Maar het laatste… accepteer ik helemaal NIET!

Nadat de keerwanden uitgevoerd zijn sturen ze twee facturen waarvan 1 factuur voor het uitvoeren van de keerwanden (volgens de afspraken) + nog een extra factuur voor mijn kelder!!! Ik heb direct gereageerd met een aangetekende brief waarop ik vermeld staat dat ik dat extra factuur Niet accepteer en weiger te betalen. Na een lange tijd hebben ze gereageerd via mail en ze beweren dat er extra kosten aan hangt.
Nu volgens onze duidelijke afspraken zou alle werkzaamheden uitgevoerd worden aan een bepaald bedrag. Ik heb deze bedrag gerespecteerd. De redenen van de extra factuur is dat ze meer beton gebruikt hebben, betonpomp, … dat de afgesproken bedrag was voor een vloerplaat van 30 cm dik, en dat ze 35 cm uitgevoerd hebben. Dit hadden wij op voorhand duidelijk besproken! Trouwens zij hebben verschillende malen per dat er iets gewijzigd werd opnieuw door hun specifiek getekende kelderplan ook gewijzigd (kan ik kant en klaar bewijzen) en daarop staat alles vermeld. Dus ze wisten dit allemaal op voorhand!

Om zulke zaken te voorkomen heb ik toen verschillende keren nagevraagd van ‘’is alles in begrepen” antwoord : Ja , afspraken zijn afspraken alles inbegrepen.

De afgelopen (lang tijd later) Maandag 03-03-2014 heb ik van de kelder aannemer een aangetekend brief ontvangen waarop vermeld staat dat ik dat bedrag binnen 8 dagen moet betalen! Ik ga nu (05-03-2014) onmiddellijk terug reageren met een aangetekende brief.

Ik heb NOOIT een contract getekend bij hun, afspraken zijn mondeling gemaakt.

De tweede is de aannemer voor mijn huis. Exact hetzelfde probleem, ook hij wijkt af van de afspraken! We hebben duidelijke afspraken gemaakt nu durft hij ook veel meer te vragen.

Hier heb ik ook GEEN contract ondertekend. Ik kan alles kan en klaar bewijzen wat ik allemaal volgens onze afspraken betaald heb.

Mijn vragen zijn :

Wat moet ik doen ?

Wat zijn jullie adviezen ?

Ik sta echt in een Nood situatie ik heb Jullie hulp en advies nodig.

Ik dank Jullie allen voor Jullie medewerkingen.

Mijn vriendelijke groeten

FDE.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2014 11:38

Ik heb NOOIT een contract getekend bij hun, afspraken zijn mondeling gemaakt.

heb ik ook GEEN contract ondertekend. Ik kan alles kan en klaar bewijzen wat ik allemaal volgens onze afspraken betaald heb.

.
Jij bouwt dus een huis ZONDER enig geschreven stuk of document?
Heb je minstens dan toch een plan van een architect?
Volgt die we werf op?

LeenW

#3 , 05 mar 2014 11:59

Hoe kunt u nu zoiets belangrijk laten afhangen van mondelinge afspraken? U kunt de aannemers niets ten laste leggen, want u hebt geen offerte. Tenzij hun prijzen echt buitensporig zijn en u uw gelijk wil gaan halen voor een rechtbank, zit er niets anders op dan betalen en uw lesje te leren voor de volgende aannemer.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 mar 2014 13:04

Wat zegt de architect? Hebt u een bouwtoelating?
Geen lastenboek?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

FDE
Topic Starter

#5 , 05 mar 2014 14:14

Ik heb zeker een architect en een plan. Een bouwtoelating heb natuurlijk ook. Ik heb zeker offertes van de beide aannemers ... Maar wat ik wilde vertellen met ''NOOIT'' is dat ik het niet ondertekend heb met een overeenkomst, dit wilde ik vertellen... Ik heb van de beide aannemers genoeg op papier.

LeenW

#6 , 05 mar 2014 14:21

Wat bedoelt u met "genoeg"?

Iets dat niet ondertekend is, heeft weinig bewijskracht..

Terug naar “Archief”