roekeloos rijgedrag

gweniidavid
Topic Starter

roekeloos rijgedrag

#1 , 27 feb 2014 19:59

hallo
ik heb een probleem (EN ZOU HEEL GRAAG EEN ANTWOORDJE KRIJGEN)
ik ben daar straks tegen gehouden door de politie wegens roekeloos rijgedraag
ik moest wachten achter een camion een hele lange tijd
toen hij eindelijk ingedraaid was ging ik in volle snelheid over het stationsplein (vooral opgetrokken een beetje te hoge snelheid)
en uiteindelijk rijd er een gewone wagen met politie mannen in met zwaailichten
ik moest langs de kant gaan,, ik ga langs de kant doe alles wat ze vragen
ze controleren mijn papieren, verzekering, rijbewijs, enzo in hun auto
ze stappen weer uit en ze zeggen tegen mij dat is een boete voor roekeloos rijgedrag
ik vroeg; gaan jullie dit opsturen naar mijn thuisadres
zeggen ze, ja
mijn vraag is : kunnen zij nu een boete opsturen zonder een pv op te maken en mij iets te laten tekenen?
of zou het gewoon om dreiging gaan om mij bang te maken
gelieve hier een antwoord op te geven danku

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight

#2 , 27 feb 2014 20:09

Kan perfect, de boete is namelijk het pv. Het is ook niet nodig dat u ergens u handtekening onder zet. Indien u het niet eens bent met de boete kan u dit aanvechten bij de politierechtbank. Hou er wel rekening mee dat indien u dit doet, de boete waarschijnlijk hoge is...

Turaki

#3 , 27 feb 2014 20:29

Ze moesten u zelfs niet aan de kant zetten, gewoon uw nummerplaat noteren was voldoende geweest. PV wordt op kantoor opgemaakt, en u krijgt hier melding van (PV zelf krijgt u niet), met iets later een overschrijving of uitnodiging om het uit te leggen aan de rechter.

Reclame

gweniidavid
Topic Starter

#4 , 27 feb 2014 21:41

Kan perfect, de boete is namelijk het pv. Het is ook niet nodig dat u ergens u handtekening onder zet. Indien u het niet eens bent met de boete kan u dit aanvechten bij de politierechtbank. Hou er wel rekening mee dat indien u dit doet, de boete waarschijnlijk hoge is...
en hoeveel zou de boete dan ongeveer zijn ?
en wanneer krijg ik dat in de bus

gweniidavid
Topic Starter

#5 , 27 feb 2014 21:41

Ze moesten u zelfs niet aan de kant zetten, gewoon uw nummerplaat noteren was voldoende geweest. PV wordt op kantoor opgemaakt, en u krijgt hier melding van (PV zelf krijgt u niet), met iets later een overschrijving of uitnodiging om het uit te leggen aan de rechter.
zouden ze hiervoor mij naar de rechter laten gaan of zou het zo ver niet gaan?

LeenW

#6 , 27 feb 2014 21:43

Waarschijnlijk krijgt u een voorstel tot minnelijke schikking. U kunt dan kiezen dat te aanvaarden of voort te gaan via de rechtbank.

gweniidavid
Topic Starter

#7 , 27 feb 2014 22:02

Waarschijnlijk krijgt u een voorstel tot minnelijke schikking. U kunt dan kiezen dat te aanvaarden of voort te gaan via de rechtbank.
en wat wilt dat dan zeggen een minnelijke schikking?

LeenW

#8 , 27 feb 2014 22:19

Dat u de fout erkent en er met een lagere boete vanaf komt

gweniidavid
Topic Starter

#9 , 27 feb 2014 22:25

Dat u de fout erkent en er met een lagere boete vanaf komt
dus u denkt dat het dat zou zijn
hopelijk is het dit ook

Oude Belg

#10 , 28 feb 2014 15:14

Uiteraard kan het ook zijn dat u uw rijbewijs kwijt bent....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Archief”