Pv voorlopig rijbewijs na 10u gereden

jappe007
Topic Starter

Pv voorlopig rijbewijs na 10u gereden

#1 , 24 feb 2014 00:43

hey ik hoop dat jullie mischien weten wat ik kan verwachten want heb dit nog nooit meegemaakt eigelijk.
vorige vrijdag was het grote alcoholcontrole en zat nog op de baan om 11u op een vrijdag en weet dat dit met een voorlopig rijbewijs niet mag.
Maar er was iemand verjaart en was wat blijven hangen en ja het uur uit het oog verloren. En ben dan tegen 11u naar huis gereden en zag inees allemaal van ver combi's met zwaailichten staan en was eigelijk nog nooit tegengehouden maar had niet gedronken maar wist wel dat ik normaal niet na 10u mocht rijden. en door het verschieten ben ik rustig teruggedraait en hopen dat ze het niet zouden zien. Maar hadden mij van ver opgemerkt en had me 100m verder geparkeerd en tegen dat ik mijn lichten had uitgedaan stonde ze al achter mij. en moest ze dus terug volgen naar ginder en blazen maar dit was ok. maarja dat na 10u rijden en dat terugrijden weet niet of dit vluchtmisdrijf is hoop van niet?? dacht dat dit alleen bij ongevallen was? en hebben dus proces verbaal opgemaakt. En binnekort ging ik hier iets van horen. Maar dacht dat ze hadden gezegd dat dit voor de politierechtbank komt. hoop echt van niet want wat gaat mij dit kosten en wat gaan de gevolgen zijn? want heb gehoord dat ze in turnhout vrij streng zijn. en heb er toch wat bang voor..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 24 feb 2014 08:21

Persoonlijk denk ik dat het beter was gewoon de controle te passeren, zeker als je NIET gedronken had.
Best was natuurlijk wel voor 10:00 'binnen' te zijn en de wet te respecteren.

Nu ziet het er slecht uit, en vrees ervoor. Veel zal afhangen van de 'goedwil' van de politierechter.
Waarschijnlijk zal je voorkomen en dat kan wel een paar maanden duren.

LeenW

#3 , 24 feb 2014 09:07

Met zoiets lachen ze niet. Als beginnend bestuurder de regels aan uw laars lappen en dan nog eens een controle proberen te ontwijken.

Na 10 uur, dat kan toch gezien worden als rijden zonder geldig rijbewijs, of vergis ik me daar?

Reclame

Oude Belg

#4 , 24 feb 2014 10:15

Zonder geldig rijbewijs en zonder geldige verzekering.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

de reden
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 feb 2014 10:42

en zonder geldige verzekering.
waarom ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Oude Belg

#6 , 24 feb 2014 10:55

Omdat je niet verzekerd bent als je rijdt zonder geldig rijbewijs.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus

#7 , 24 feb 2014 11:34

Werd de wagen ingehuden?
Is uw RB ingehouden?

23 maart 98 Artikel 9
De kandidaat van minder dan 24 jaar mag niet rijden van tweeëntwintig uur tot zes uur 's anderendaags op vrijdag, zaterdag, zondag, de vooravond van de wettelijke feestdagen en de wettelijke feestdagen.
inzake vluchtmisdrijf ... onttrekken aan vaststellingen
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /459-t4hs4" onclick="window.open(this.href);return false;
en inzake rijbewijs
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /458-t4hs3" onclick="window.open(this.href);return false;
en intrekken RB
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /467-t4hs8" onclick="window.open(this.href);return false;

jappe007
Topic Starter

#8 , 24 feb 2014 15:57

nee mijn voorlopig rijbewijs is niet ingetrokken. moest gwn mijn auto laten staan tot de dag erop en dan mocht ik vanaf 6u smorgens terug rijden.
ze hebben mij zelfs met de combi thuis afgezet omdat ik een hond bij had. en niet thuis geraakte.
en van dat vluchtmisdrijf staat alleen maar van ongevallen er bij ..
en 3 maart ga ik mijn praktijkexame doen en da mocht ik toch aflegge zij de politie .

giserke

#9 , 24 feb 2014 17:09

Dom dom dom,

Had je gewoon doorgereden, zouden ze een PV opgemaakt hebben voor het rijden zonder rijbewijs.
Ze hadden misschien zelfs een oogje dichtgeknepen, en je naar huis laten rijden, omdat je niet gedronken had.
Dit zou in de politierechtbank met redelijk veel kans een voorwaardelijke straf hebben opgeleverd.
het zal nu wel een effectieve straf zijn, met vermelding op uw strafblad.

jappe007
Topic Starter

#10 , 24 feb 2014 17:46

da zou echt zo klote zijn. hoop van ni. en wa denken jullie wa da ga koste?

JPV

#11 , 25 feb 2014 08:14

http://www.mijnboete.be/boete-be/rijden ... ab-1-1-tab" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnboete.be/boete-be/rijden ... ab-1-1-tab" onclick="window.open(this.href);return false;

boetes telkens te vermenigvuldigen met 5,5 + wss nog een bedrag voor het slachtofferfonds.

Rechter kan zich beperken tot een stuk voorwaardelijk. Anderen kunnen waarschijnlijk concrete voorbeelden geven van wat écht uitgesproken wordt.

Oude Belg

#12 , 25 feb 2014 08:58

boetes telkens te vermenigvuldigen met 5,5
Met 6.

JPV

#13 , 25 feb 2014 11:35

correct

Franciscus

#14 , 25 feb 2014 11:39

+kosten € 50 + slachtofferfonds € 150

jappe007
Topic Starter

#15 , 25 feb 2014 12:28

dan kom ik me 1000euro waarschijnlijk ni toe? :?

Terug naar “Archief”