Bezoek deurwaarder

Vadderick
Topic Starter

Bezoek deurwaarder

#1 , 19 feb 2014 23:00

Op Wo 19 feb 2014 belde de deurwaarder aan de deur.
Wij wonen op het eerste verdiep, zodat mijn vrouw de deur beneden ging opendoen.
Ze liet het gevolg, dat uit vier personen bestond binnen.

Toen ik de brief in ontvangst nam, was deze slechts getekend door drie personen, tw: De politieagent, de deurwaarder en een getuige.
Deze laatste geruige bleek de slotenmaker te zijn (staat vermeldt op de brief).
De vierde persoon heeft zich nooit voorgesteld en staat ook niet vermeldt op de brief.

Wat ik nog merkwaardiger vond was, dat de slotenmaker mijn inboedel opschreef.

Mijn vraag: kan dit? (temeer daar de slotenmaker absoluut overbodig was en volgens mij vrijwillig aanwezig is)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2014 23:34

Slotenmaker wordt door de deurwaarder 'gevorderd' om mee te gaan op zijn beslagronde net zoals de politie.
Het is de deurwaarder die zich kenbaar moet maken de rest moet dat helemaal niet doen.
Zolang de deurwaarder het PV van boedel opstelt is alles ok...
Wie het op de PC typt of vroeger op de schrijfmachine doet er niet toe het id de naam van de DW die bovenaan staat en die onderaan tekent.
Of die al of niet overbodig is dat mag u denken maar doet in de procedure niets ter zake.

Vadderick
Topic Starter

#3 , 19 feb 2014 23:36

Ah, ok , dank je.
Ik was blijkbaar in de verkeerdelijke veronderstelling dat, wanneer ik de deur open doe (en een slotenmaker dus overbodig is), ik zijn onkosten niet dien te betalen en hem ook niet dien binnen te laten.

Is wel raar dat de vierde persoon niet vermeldt staat op de brief van inbeslagname.

Reclame

Vadderick
Topic Starter

#4 , 20 feb 2014 10:47

Ik had nog een bijkomende vraag, als ik mag.

Is de schuld van een feitelijk samenwonend koppel hoofdelijk verbonden met beide partners?
Maw, dienen de inkomsten en bezittingen van de partner (zonder schuld) eveneens in rekening gebracht te worden?

denlowie

#5 , 20 feb 2014 11:04

De slotenmaker gaat ook mee als getuige, indien een deur open moet gemaakt worden dan is hij er al bij en dan pas komt de kost slotenmaker !

Normaal zijn er altijd minstens drie de deurwaarder en twee getuigen + Politie maar dit is niet altijd zo !

Dus als ik het goed lees was alles wel wettelijk daar er twee getuigen waren en de deurwaarder + één politie agent.

In de stad Gent gaat altijd een slotenmaker mee, en zij rijden deurwaarder en de slotenmaker + een getuige met de bestelwagen van de slotenmaker met de reclame erop van de slotenmaker!

Verleden week ze nog tegen gekomen op de markt in Ledeberg(Gent) met 5 man sterk .

Als je de naam van deze slotenmaker wenst, kan ik hem je altijd bezorgen in je PB, want hier worden geen namen genoemd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vadderick
Topic Starter

#6 , 20 feb 2014 11:12

Dank je denlowie, de naam van de slotenmaker heb ik, hij heeft het document namelijk mee ondertekend :)
Dat misverstand van mij was namelijk reeds uitgeklaard door Franciscus ;)

Rest er mij nog enkel dit:
Is de schuld van een feitelijk samenwonend koppel hoofdelijk verbonden met beide partners?
Maw, dienen de inkomsten en bezittingen van de partner (zonder schuld) eveneens in rekening gebracht te worden?
Mijn vrouw heeft ong. €840/maand, ikzelf ong €450.
Huishuur €500
electra €140 /maand
afbetaling electra €58/m
water : €20/m
afbetaling schuld (partner): €25/m
afbetaling schuld (ikzelf) : €50/m
whoppa abbo: €100
Mutualiteit (2x€70): €140/j
Zorgkas (2x€25): €50/j
Brandverzekering: €75/j

Openstaande rekeningen:

Provincie belasting : €70
Stadsbelasting: €60
Penale boete: €100

De deurwaarder had om een afbetalingsplan gevraagd. Hoe stel ik dit het best (realistisch) op?

katje2560

#7 , 20 feb 2014 12:03

Whoppa 100€ per maand?
Internet 24€
Digibox 8, 20€
Tv abbo 13€
Is 45 € per maand
Dan kun je 50 € per maand afbetalen zonder dat je dat voelt en als je een film wilt hebben zoek op google en je zult het wel vinden

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk 4

indramaes

#8 , 21 feb 2014 01:18

Dank je denlowie, de naam van de slotenmaker heb ik, hij heeft het document namelijk mee ondertekend :)
Dat misverstand van mij was namelijk reeds uitgeklaard door Franciscus ;)

Rest er mij nog enkel dit:
Mijn vrouw heeft ong. €840/maand, ikzelf ong €450.
Huishuur €500
electra €140 /maand
afbetaling electra €58/m
water : €20/m
afbetaling schuld (partner): €25/m
afbetaling schuld (ikzelf) : €50/m
whoppa abbo: €100
Mutualiteit (2x€70): €140/j
Zorgkas (2x€25): €50/j
Brandverzekering: €75/j

Openstaande rekeningen:

Provincie belasting : €70
Stadsbelasting: €60
Penale boete: €100

De deurwaarder had om een afbetalingsplan gevraagd. Hoe stel ik dit het best (realistisch) op?

kan je geen omnio statuut aanvragen, dan betaal je 10 euro zorgkas en moet je geen provincie belasting betalen.

Vadderick
Topic Starter

#9 , 21 feb 2014 02:53

@katje: je vergeet de telefoon: vast tarief €25 en de btw.
Ik weet dat Telenet adverteerd met €75, maar ik heb de facturen liggen hier.
En nee, ik bestel geen filmen en ja ik ken Google :roll:
Het internet gebruik ik deels om mensen te helpen, deels om te studeren en solliciteren.
En als ik €50 kan besparen, dan zal ik daar a prior eten voor kopen.

Ik heb geen auto, moto noch fiets. Geen GSM noch Smartphone.
Ik heb in 13 jaar niet één dag op vakantie geweest (ja iedereen kan dat nodig hebben).
Steeds braafjes mijn schulden betaald.

Het verbaasd me steeds dat mensen zo vlug een oordeel klaar hebben :(

@indramaes: Wat is omnio statuut en welke zijn de voorwaarden?
Laatst gewijzigd door Vadderick op 21 feb 2014 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie

#10 , 21 feb 2014 07:49

Voor omnio statuut is Standaard de inkomsten van het voorgaande kalenderjaar onderzocht, en is het grensbedrag (voor de inkomsten van 2014) 16 743,70 euro; dit wordt verhoogd met 3 099,70 euro per gezinslid.

voor inlichtingen ga je best naar je ziekenfonds en zij gaan dit dan regelen voor u.

Dokters bezoeken kost dan maar 1€ en ook de geneesmiddelen zijn stukken hoedkoper, en ook de gas en elektriciteit heb je aan de laagste tarief, alle maatschappijen hebben dan het zelfde tarief !

Als het niet anders kan heb je nog de collectieve schuldbemiddeling, dan kan de deurwaarder niks meer doen en geraak je op termijn max 10 jaar uit je schulden, want wat u maar als inkomen heeft zie ik echt niet veel afbetalingsplan zitten, je moet toch ook nog eten en klederen kopen !

Het voordeel van de schuld bemiddeling is dat al de kosten en de intresten komen te vervallen, en je zal het zeker al gemerkt hebben je openstaande schulden zonder kosten en intresten dit ga je kunnen betalen op een paar jaar met een goede schuldbemiddelaar !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vadderick
Topic Starter

#11 , 21 feb 2014 10:42

Dank je voor de uitgebreide en goede uitleg, denlowie :)

Franciscus

#12 , 21 feb 2014 13:16

Eens lezen en dan vb via sociale dienst ziekenfonds of ocmw vragen u te helpen
http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... geling.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

WP002

#13 , 21 feb 2014 13:40

en als je een film wilt hebben zoek op google en je zult het wel vinden
Dat zullen die van de Belgian Antipiracy Foundation graag horen!

BrainTrain

#14 , 21 feb 2014 14:08

omniostatuut bestaat niet meer. werd vervangen door de "verhoogde tegemoetkoming". Beetje zelfde principe.
http://www.cm.be/diensten-en-voordelen/ ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Vadderick
Topic Starter

#15 , 21 feb 2014 15:02

@Franciscus: Volgens het OCMW is ons gezamelijk inkomen té hoog :(
@BrainTrain: Dank je :)

@Werner Peeters: Zoeken op Google mag altijd hé. Daar kan het BAF niets op inbrengen.
Nergens wordt er tevens gesuggereert dat er gratis (lees illegaal) zou gedownload worden. ;)
Ook legale (betaalde) software, films en muziek kan je downloaden via het internet. En dan is Google wel handig :)

Terug naar “Archief”