Dispuut met garage en factuurfraude

Wolf4
Topic Starter

Dispuut met garage en factuurfraude

#1 , 16 feb 2014 13:47

Tja , ik weet het zal een hele uitleg zijn maar het gaat om het volgende :
In december 2012 had ik een motor aangeboden bij een garagist ter herstelling omdat deze jaren had stilgestaan en niet goed draaide .
De garagist geeft aan de carburatuur gewerkt en een onderhoudt gegeven, nadat ik de motor de 1 keer terug had merkte ik dat deze amper 90 km/uur reed op de autostrade dus terug bij deze garagist met die melding. De moto geeft daar iets meer dan een maand gestaan omdat de garagist zogenaamd teveel werk had bij de 2 maal merkt ik op dat de motor nog steeds niet draaide zoals het hoorde dus terug ermee naar hem voor de 3 keer. De motor geeft daar weer een hele tijd gestaan en stof verzamelt ... dus er was totaal niet naar de motor gekeken! Terwijl de garagist beweerde dat hij nu wel in orde was en goed werkte en hij heel veel werk aan geeft verricht.
De keren dat ik de motor had binnen gedaan vielen onder de garantie doch...
Tijdens gans deze periode heb ik van deze man nooit een factuur gezien en deze rekende me steeds een som aan op een handgeschreven papier en deze heb ik ter goeder trouw steeds betaald doch een laatste som van rondt de 200 euro weigerde ik te betalen omdat de motor nog steeds niet in orde was.
Nu krijg ik ineens een mail van een incassatie-bureau met de dringende vraag om een 500 euro te betaling voor deze garagist anders wordt alles doorgeven naar een deurwaarder. Dus de garagist lapt er ineens een extra bedrag bij van een 200 euro ... want de overige zijn zogenaamde rente en schadebeding.
De motor is ondertussen al omgeruild voor een andere meer dan een jaar geleden en ik zit ook met een schuldbemiddeling deze schuld betreft van voor de schuldbemiddeling doch ik weiger deze te betalen omdat ik naar mijn mening oneerlijk ben behandelt en de motor nooit in orde is geweest alsook nooit een factuur heb gezien wel een papier waarop de man 2 totaalsommen geeft genoteerd waarvan 1 met btw en 1 zonder waar hijzelf van mij verlangde om deze zonder btw te betalen dat kwam beter uit voor hem en dan hoefde hij geen factuur op te stellen ,
alhoewel ikzelf liever er een had gezien dan kon ik deze afgeven aan de schuldbemiddelaar maar de man die op de hoogte was van mij situatie eiste van mij om dit zo te betalen dan moest hij niet wachten op zijn geld.
Maar toch vraag ik me af wie hier gelijk in geeft de garagist of ik?
En wat kan ik allemaal doen om deze garagist die dus oneerlijke praktijken uitvoert te laten straffen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 feb 2014 19:25

zie ook http://www.juridischforum.be/forum/view ... 13&t=53914" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Archief”