douane vragen...

milemarker
Topic Starter

douane vragen...

#1 , 08 feb 2014 20:29

1) kan je bier naar amerika opsturen?

2) ik neem medicatie mee op reis, nog nooit problemen mee gehad. maar ik vroeg me af kan men er moeilijk over doen desondanks je de doosjes en bijsluiter bijhebt.... denkende dat het drugs zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod

#2 , 10 feb 2014 05:25

1) Ja, je kan bier meebrengen ALS je 21 jaar of ouder bent. Men is zeer streng op leeftijd en alcohol in Amerika! Tot 1 liter is tax vrij, erboven moet je invoerrechten en accijnzen betalen, invoertax is wel laag aan 0.132 US$/liter. Accijnzen zijn 0,05 US$/12 Oz blikje (354ml), omgerekend ongeveer 0.035 US$ per flesje bier van 25 cl.

2) Men zou bij verdenking eventueel een staal kunnen nemen van uw medicatie ter verificatie. Pas wel op voor gecontroleerde medicijnen (krachtige pijnstillers en dergelijke), breng zeker doktersvoorschrift mee, en hoeveelheid moet in verhouding staan tot voorschrift/tijdsduur van uw verblijf in Amerika.

Producten zoals methadone (voor recupererende drugs gebruikers) mogen niet normaal geïmporteerd worden, maar kunnen ter plaatse (in de meeste staten) in lokale afkickcentra bekomen worden.

milemarker
Topic Starter

#3 , 11 feb 2014 16:46

1) Bedankt ! Ik dacht om het in een pakket van 2kg te steken, maar ik moet dus op het postkantoor zelf vragen voor de invoerrechten en accijnzen als er meer dan 1 liter in het pakket zit?

2) Het is medicatie op voorschrift, nog nooit problemen mee gehad. Ik vroeg dit me gewoon af. Bedankt voor het advies doktersvoorschrift bij te houden (of ´n kopietje ervan aangezien de andere eindigt bij de apotheek :) )

Reclame

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#4 , 11 feb 2014 17:24

2) Elk land mag zijn eigen (straf)wetten maken (soevereiniteit). Sommige landen hebben regels dat als de medicatie lokaal aankoopbaar is, het verboden is te importeren. Vraag na bij BuZa. Kopie voorschrift is aangewezen. In EUR en VS doen ze over het algemeen niet moeilijk voor typische medicatie. Medische marijuana uit de VS zou ik nu wel niet meenemen, methadon e.d.m. ook niet. Ik heb ook krantenartikels gelezen over mensen die uit de VS over the counter jetlagmedicatie (op basis van melatonine, hier op voorschrift verkrijgbaar) voor eigen gebruik na de vlucht geïmporteerd hadden in een Arabisch land en daar levenslang voor gekregen hebben.

Terug naar “Archief”