#1 , 27 mei 2011 13:53
Ongeveer 9 maanden geleden leerde ik een man kennen. Hij was gehuwd, twee kinderen, maar van enige relatie met zijn vrouw was geen sprake. Reeds meer dan 10 jaar was er geen fysiek contact meer en de laatste 2 jaren geen enkele communicatie. 30 jaar lang werd hij vernederd door haar, kon niks goed doen, alleen zijn centjes telden nog. Zijn enige bekommernis waren zijn kinderen. Hij wou ze koste wat kost een nestje geven tot ze op eigen benen zouden staan omdat hij zelf geen leuke jeugd had. Intussen kregen wij een relatie en heeft hij mij eerlijk aan de wereld laten zien. Sindsdien wordt hij dag en nacht gepest door zijn vrouw. Geen eten meer in huis (bewaart ze in haar koffer auto), wasmachine gesaboteerd, zijn tube tandpasta spuit ze helemaal leeg, 's nachts maakt ze veel lawaai zodat hij niet kan slapen... Ze viel hem al twee keer aan (kinderen zagen het). Ze zette uiteindelijk de (v)echtscheiding in en is al sinds september 2010 in ziekenkas (zonder ziek te zijn). Op die manier zit ze ganse dagen thuis en pikt ze persoonlijke dingen van hem, houdt post achter en noem maar op. U zal nu denken : waarom gaat hij daar niet weg ? Maar waarom dient hij weg te gaan ? Hij misdeed niks. Hij wil voor zijn kinderen blijven zorgen, want zij ligt er niet wakker van dat de kinderen wenen door haar onmenselijke gedrag. Deze week kreeg hij het vonnis. Niks van zijn wensen werd ingewilligd : co-ouderschap, kinderrekening openen, alle kosten eerlijk delen, want zijn grootste bekommernis zijn de kinderen, enz... Al hààr eisen werden wel ingewilligd : ze mag in de woning blijven wonen, krijgt het hoederecht (jongens werden niet gevraagd om hun mening), krijgt 300 euro alimentatie per kind, krijgt de helft van alle onkosten van de kinderen, enz... Intussen betaalde hij steeds het studentenkot van oudste zoon, zijn onkosten, laptop, boeken, inschrijving... en wat gebeurt er nu ? Hij dient alles NOG EEN KEER te betalen met terugwerkende kracht : dus dubbel ! Zijn vraag is nu : waarom leeft hij nog ? waarom dient hij nog te gaan werken ? Willen ze nu echt mensen tot een wanhoopsdaad drijven, want ik geef hem nu al mijn liefde en energie, maar hij kan dit echt niet meer aan. Plus, binnenkort gaat ze zeker en vast dwarsliggen wat betreft de verdeling van de woning én wie weet vraagt ze nog wel alimentatie voor zichzelf. Voor 1 juli dient hij de woning te verlaten. Waar moet hij naartoe ? Hij heeft niet eens geld over om een plekje te huren. Hij heeft geen energie om te verhuizen. En dit is nu het resultaat van een man die altijd heel eerlijk is geweest, nooit agressief is, maar emotioneel en financieel aan de grond zit. Er staat zelfs een grove fout in het vonnis... weet je wat hij nu kan doen ? In beroep gaan ! Weet je wanneer dit aan de orde komt ? Volgend jaar mei 2012 !!! Echt oneerlijk allemaal. Maken rechters en advocaten soms een deal achter de coulissen zonder rekening te houden met menselijkheid, eerlijkheid ???? HELP