afloop buren

carvoeiro
Topic Starter

afloop buren

#1 , 19 mei 2011 17:25

alo, ik heb een vraag ivm de afloop van de buren die in een putje op mijn eigendom komt. ( is van lang geleden + 50 jaar)
Hun afvalwater komt in een putje terecht dat op mijn eigendom is en gaat zo naar de riolering, de buizen naar de riolering lopen ook op mijn eigendom (onder beton) ook mijn water komt in het putje en loopt naar de riolering. Geen probleeem, maar het putje moet met regelmaat van tijd een uitgekuist worden, tot nu heb ik dit steeds gedaan. Is dit STEEDS MIJN WERK? Of kan ik de buren hierover aanspreken? De laatste keer was het verstopt door hun wasmiddel ( brokken waspoeder) en heb ik het ontstopt.
Bestaat hiet een artikel over in het wetboek? Dank bij voorbaat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mei 2011 19:51

Gemeenschappelijke zaken vragen gemeenschappelijk onderhoud. Hoe is de verhouding van het af te voeren water; hoeveel % is van uw buur en hoeveel van U. Hangt er natuurlijk vanaf hoe uw relatie met de buur is? Is ze goed, zou ik op papier zetten dat hij dat om de x maanden zelf dient uit te voeren

Reclame

Terug naar “Archief”