contract verbreken louche praktijken

delciost
Topic Starter

contract verbreken louche praktijken

#1 , 09 feb 2011 10:31

...
Uiteindelijk werd haar gevraagd het contract te tekenen. Zeer domme zet geweest, maar mijn moeder kon het contract niet lezen en wilde zich 'niet belachelijk' maken door een exemplaar met groter lettertype te vragen of toelichting te vragen omdat ze het niet kon lezen. Wel vroeg ze of ze het contract mee kon nemen en getekdn opsturen nadat ze het thuis besproken had. Dit werd negatief ontvangen. Ook zij tekende. Mijn zus ontving zelf geen getekend exemplaar van het contract.

Kunnen we hier nog vanonder???

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door delciost op 10 feb 2011 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirius legal
Contacteer: Website

#2 , 09 feb 2011 14:13

Laat er eens een advocaat naar kijken. Veel hangt af van de precieze omstandigheden en de precieze inhoud van het contract en je zal hier onmogelijk een correct kant-en-klaar antwoord krijgen.

delciost
Topic Starter

#3 , 09 feb 2011 14:37

mja, probleem is dat de eerste schijf al tegen de 16e betaald zijn en de volgende tegen de 26e. Tegen die tijd nog een advocaat raadplegen en antwoord krijgen zal niet echt haalbaar zijn.
Bovendien als we al iemand te pakken krijgen en we er alsnog niet vanonder kunnen, is de tijd tekort om nog sponsor(s) te vinden. Bovendien mag volgens dat befaamde artikel van de zwijgplicht het contract niet aan derden worden blootgesteld. Lijkt me al een belachelijke clausule op zich.

Ik vrees dat we dus gewoon zullen moeten afwachten wat de gevolgen zijn als we geen geld overmaken en ondertussen verder kijken om er een rechtsgeldig einde aan te maken.

toch bedankt

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 feb 2011 14:40

Wat voor waarde heeft een contract dat niet aan derden mag worden voorgelegd? Hoe gaat men bewijzen dat er een overeenkomst bestaat en wat die overeenkomst inhoudt zonder het contract aan derden te tonen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 feb 2011 16:24

Als dat in beide richtingen werkt, zou ik niet meer betalen. Het castingbureau kan dan ook geen kant op want ze kunnen geen procedure starten, want ze mogen het contrakt niet aan derden tonen, en als ze het toch doen kan je hen dagvaarden. Poets wederom poets, en van hetzelfde laken een broek. :mrgreen:

Terug naar “Archief”