problemen met uitgetrokken huurder

dewindt
Topic Starter

problemen met uitgetrokken huurder

#1 , 01 jun 2010 10:07

Geachte
£
Ik verhuurde tot op de dag van vandaag mijn appartement, huucontract van 3 jaar dat nu afgelopen is maar geen geregistreerd contract. Heb zelf een staat van bevindingen gemaakt, dit gebeurde niet door een beedigd ambtenaar. Nu mijn huurster is dus verhuisd maar heeft mijn appartement beschadigd achtergelaten. Het terras is volledig overwoekerd door onkruid en vuiligheid, bovenburen hebben last van stank van rottend groen. Het terras was in goede staat bij verhuring. Nu werken ook de helft van de spots niet meer in de woning. Mijn vraag is nu: moet zij voor de kosten van opruim opdraaien en de vervanging van de spots? En mag ik de gedane kosten van de borgsom houden bij terugbetaling? Iemand advies voor mij?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 jun 2010 10:21

Was er bij het begin van het verhuurcontract een plaatsbeschrijving opgemaakt?

dewindt
Topic Starter

#3 , 01 jun 2010 11:07

Ja inderdaad er is een plaatsbeschrijving door ons opgemaakt, niet door een beedigd ambtenaar.

Reclame

dewindt
Topic Starter

#4 , 01 jun 2010 11:15

en ook niet door haar ondertekend, hadden dit voor onszelf gedaan. :(

Vandebos

#5 , 01 jun 2010 12:46

Hebben jullie de huurder indertijd in gebreke gesteld voor het niet ondertekenen van de plaatsbeschrijving?

Normaliter dient deze door beide partijen opgemaakt te woorden.

Ik vrees dat in de huidige situatie u zal moeten bewijzen dat de schede er niet was toen de huurder in het pand introk, een plaatsbeschrijving gemaakt door enkel de verhuurders voldoet niet als deze huurder deze niet heeft erkend of deze niet samen met het contract werd geregistreerd.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jun 2010 19:47

Bij gebrek aan een door beide partijen goedgekeurde plaatsbeschrijving wordt het appartement geachte te zijn ontvangen in de staat waarin het werd achtergelaten.
Als verhuurder heb je dan geen schijn van kans om iets te recupereren.

Terug naar “Archief”