Vraag over een aangetekende brief

annieke
Topic Starter

Vraag over een aangetekende brief

#1 , 06 apr 2010 16:16

Ik dien een contract op te zeggen voor de een poetsvrouw die bij ons komt poetsen via dienstencheckes.

Ik heb deze opzeg zoals ik geacht wordt een maand op voorhand verstuurd. Stel dat de bestemmeling deze aangetekende brief niet komt halen, ben ik dan ingedekt ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 apr 2010 16:39

Ja, u heeft uw plicht gedaan zoals van u verwacht wordt. Het afhalen van het AS is de verantwoordelijkheid van de bestemmeling.

In dergelijke gevallen is het steeds verstandig het schrijven aangetekend en per gewone post te zenden. Dan wordt het zeer moeilijk ontvangst ervan te ontkennen.

xena

#3 , 06 apr 2010 17:44

niet vergeten indien het aangetekend schrijven niet word opgehaald en u word terugbezorgd , dit ongeopend bewaren .

Reclame

breydel

#4 , 10 apr 2010 12:25

U kan het aangetekend schrijven ZONDER enveloppe laten registreren op de post. Postbeamte zal dan het betreffende schrijven afstempelen en langs de zijkanten dichtkleven en zodoende zelf 'een enveloppe maken'. Dit gebeurt om te voorkomen dat de ontvanger van het AS kan gaan beweren dat de enveloppe leeg was. U kan dat aangetekend schrijven bijkomend ook versturen met een ontvangstbevestiging.

Terug naar “Archief”