150 uren werkstraf

candise
Topic Starter

150 uren werkstraf

#1 , 28 dec 2009 02:15

Onlangs is mijn vriend veroordeeld geweest tot 150 uren werkstraf, omdat hij een vaste job heeft kan hij tijdens de week al die uren niet doen, wij dachten van na zijn werk dat hij dan nog enkele uurtjes kon ergens werken, maar dat kan dus volgens de probatieassistent niet, hij kan enkel maar terecht bij de groendienst of andere dingen van stad. enige mogelijkheid is de zaterdag want de zondag kan je ook al niet werken volgens de assistent, ik vroeg wat er dan in slechtste geval kan gebeuren als zij geen werk vinden voor hem, mijn vriend wil namelijk alles aannemen van werk. de probatieassistent antwoord daarop doodleuk dat hij dan maar zijn vaste job zal moeten opgeven ! kan dit zomaar ? hoe moeten wij dan leven ? dit kan toch de bedoeling niet zijn ? toen ik haar dit zei kreeg ik als antwoord dat als hij in de gevangenis zou zitten dat hij dan ook geen inkomen meer zou hebben, maar dit is toch volledig andere situatie, en wat is dan nog het nut van werkstraffen geven ? hoe kunnen wij dit oplossen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 dec 2009 11:05

150/8= 19 dagen van het jaarlijks verlof opnemen nietwaar!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2009 14:56

Een werkstraf dient te worden uitgevoerd - maar enkel groendienst ? en in een OCMW ziekenhuis gaan helpen in de keuken of begeleiden van patiënten?

Wat uw vriend heeft gekregen is al een 'gunstmaatregel' wat de straf betreft - als hij een advocaat heeft laat deze dan andere voorstellen doen...
[/b]

Reclame

candise
Topic Starter

#4 , 09 mar 2011 02:26

150/8= 19 dagen van het jaarlijks verlof opnemen nietwaar!
en waarvan zouden we dan moeten leven ??? als arbeider krijg je namelijk niet betaalt hoor de dagen dat je thuisblijft, je krijgt enkel je vakantiegeld, ... en dan nog, het is de bedoeling van een werkstraf dat je die doet na je uren, dus als je in ploeg werkt doe je die in de uren dat je niet werkt, of als je de dag werkt doe je dit tijdens het weekend, er zijn gewoon geen werkstrafposten genoeg, dat is het triestige aan belgie, ze geven je een straf en ze kunnen ze niet in uitvoering brengen, net als al die enkelbanden die daar nog liggen, ongebruikt ...
maar is ondertussen opgelost, hij is er vanaf van zijn werkstraf

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 mar 2011 12:58

Een beetje kort door de bocht, hoor, dat laatste antwoord. Als je vriend niets op zijn kerfstok zou hebben, zou hij al geen werkstraf hebben, om te beginnen. Verder is de oplossing met het opnemen van verlof volledig terecht. Ik begrijp uw vraag dan ook niet over "waar moeten wij dan van leven?". Bedoel je dat je vriend anders NOOIT zijn jaarlijks verlof opneemt?

Het triestige aan België is dat mensen die in de fout gaan, hun straf niet willen aanvaarden en zelfs als ze dan al een gunstmaatregel krijgen, ze nog durven zeggen dat ze benadeeld worden. De probatieassistent had gelijk: voor hetzelfde geld zat je vriend in de gevangenis. Had dat beter geweest?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”