Beste lezer,
momenteel zitten we in ernstige situatie die niet goed is voor beide partijen. Ik maak even duidelijk met de volgende beschrijving.
Nog geen 5 maand geleden heeft mijn moeder (bomma van mijn 4 jarige zoon) het leven achter zich gelaten wegens ernstige ziekte. De verstandhouding tussen mijn zoon en zijn bomma was zo groot, dat mijn zoon nog slapeloze nachten heeft en steeds vraagt naar zijn bomma. Dit is natuurlijk een probleem dat de kleine moet verwerken, en waar enige tijd voor nodig is. Ondertussen heeft den bompa (mijn vader dus) een andere dame leren kennen met 3 kinderen en wordt bij elk bezoek mijn zoon (zijn enigste kleinkind) naar achter gezet voor deze 3 vreemde kinderen. Telkens de kleine bij den bompa is geweest, wordt die s'nachts wakker en vraagt telkens naar de bomma. Wij vinden het als ouder zo vervelend dat ik ook met mijn pa alle contacten wil vermeiden om de kleine het op een normale manier te laten kunnen verwerken.
Den bompa heeft nu gedreigd dat hij bezoekrecht gaat opeisen.
Is er een mogelijkheid om dit fenomeen te kunnen ontlopen ? Ik wil als ouder niet dat mijn 4 jarig kind telkens naar huis komt en uren zit te huilen omdat hij zijn bomma mist.
Graag had ik wat tips gewenst over deze toestand.
Alle meningen zijn welkom.
Met vriendelijke groeten,