sex met 16 jarige

helpmij
Topic Starter

sex met 16 jarige

#1 , 26 mar 2009 18:47

ik weet niet waar ik het volgende moet plaatsen !
Dus sorry als het verkeerd staat.

Ik ben een 39e jarige gay en een 15 jarige ziet me graag.
komt hier vaak maar altijd de boot op een afstand kunnen houden.
Nu is hij enkele weken geleden 16 jaar geworden.
Volgens hem mag hij sex hebben en kanik dit excuus niet meer inroepen om bij mij te slapen.
Hij blijft maar zagen, kan een jurist me helpen aan een duidelijk antwoord.
Ben ik strafbaar als een 16 jarige bij mij wilt slapen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mar 2009 19:15

ART. 373
[ De aanranding van de eerbaarheid, met geweld of bedreiging gepleegd op personen van het mannelijke of vrouwelijke geslacht, wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot vijf jaar.
Wordt de aanranding gepleegd op de persoon van een minderjarige boven de volle leeftijd van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting [ van vijf jaar tot tien jaar ] .
(W. 28.11.2000 - art. 7, 1° - B.S. 17.3.2001)
Is de minderjarige geen volle zestien jaar oud, dan is de straf [ opsluiting ] van tien jaar tot vijftien jaar. ]
ART. 375
[ Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.

Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.

Met opsluiting [ van vijf jaar tot tien jaar ] wordt gestraft ieder die de misdaad van verkrachting pleegt. ]

Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een minderjarige boven de volle leeftijd van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met [ opsluiting ] van tien jaar tot vijftien jaar. ]

ART. 377
[ Is de schuldige een bloedverwant in de opgaande lijn [ of adoptant ] ; behoort hij tot degenen die over het slachtoffer gezag hebben; heeft hij misbruik gemaakt van het gezag of de faciliteiten die zijn functies hem verlenen; is hij een geneesheer, heelkundige, verloskundige of officier van gezondheid aan wie het kind ter verzorging was toevertrouwd; of is de schuldige, wie hij ook zij, in de gevallen van de artikelen 373, 375 en 376, door een of meer personen geholpen in de uitvoering van de misdaad of van het wanbedrijf [ ; of is hij hetzij de broer of de zus van het minderjarige slachtoffer of ieder ander persoon die een gelijkaardige positie heeft in het gezin, hetzij onverschillig welke persoon die gewoonlijk of occasioneel met het slachtoffer samenwoont en die over dat slachtoffer gezag heeft, ] dan worden de straffen bepaald als volgt: ]

ART. 378
[- In de gevallen omschreven in dit hoofdstuk worden de schuldigen veroordeeld tot ontzetting van de rechten genoemd in artikel 31. ]

helpmij
Topic Starter

#3 , 26 mar 2009 19:24

http://www.kinderrechten.be/Content.asp ... agId=51416

hij schermt hiermee en staat duidelijk dat hij sex mag hebben zegt hij

Reclame

Beachcomber

#4 , 27 mar 2009 10:33

Eens de 16 voorbij is hij zelf in staat die beslissing te maken.

In principe maak je je schuldig aan aanranding van een minderjarige, aangezien een 16jarige geen toestemming kan verlenen, in de praktijk wordt dit evenwel aanvaard vanaf de leeftijd van 16 jaar. Dat is echter geen zekerheid, het openbaar ministerie kan nog altijd tot vervolging overgaan, afhankelijk van de omstandigheden van de zaak.

Franciscus

#5 , 27 mar 2009 15:19

Als de 16-jarige met een 17-jarige naar bed gaat - zal er geen gevolg zijn
Een 39-jarige met een 16-jarige hier liggen de zaken toch anders en in de meeste gevallen is hier toch sprake van een overwicht van de ene partij op de andere.
Het een een veel gebruikt argument bij pedofielen - ze wilden het ook.
Als er iets gebeurd is - is het telaat om neen te zeggen maar u als volwassene zult dan wel boeten.

Ik adviseer u contact op te nemen met vb het roze huis in Antwerpen en daar met deskundigen eens een babbeltje gaan doen. Je kan er alleen maar baat bij hebben en dan in alle rust een vrede de goede beslissing nemen.

Franciscus

#6 , 27 mar 2009 15:25

Staat ook bij de kinderrechten

De jeugdrechter kan je vanaf nu doorverwijzen naar de ‘gewone’ strafrechter.

Je ouders hebben de verantwoordelijkheid om je integriteit te beschermen en om je leiding te geven.
Bovendien kan het gedrag van de minderjarige als problematisch beschouwd worden, waardoor tussenkomst van het Comité voor Bijzondere Jeugdzorg of de Jeugdrechtbank gevraagd wordt.

Ouders hebben het ouderlijke gezag over hun minderjarige kinderen. Ze zijn dus verantwoordelijk om beslissingen te nemen in het belang van hun kinderen. Wel moeten ze uitgaan van de mogelijkheden van hun kinderen en ze dus steeds meer inspraak geven. Maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid blijft wel bij de ouders, tot de kinderen meerderjarig zijn. Tot je meerderjarig bent, mogen je ouders dus meebeslissen over je schoolkeuze, je vrijetijdsbesteding, waar je uitgaat en met wie. En dus ook of je een lief mag hebben.

Terug naar “Archief”