Contract aanpassing webhosting
Geplaatst: 24 aug 2021 20:16
Hey men eerste post hier, moest ik iets foutief doen laat het me weten.
Ik heb sinds enkele jaren een webhosting lopen bij een Nederlandse firma. De prijs hiervan was altijd rond de 192 EUR voor een volledig jaar. Nu kreeg ik zonet een email met de factuur voor de komende periode. Deze bedraagt 320 EUR. Na wat zoekwerk ben ik tot de constantie gekomen dat er eind juni een mail verstuurd is door hun waarin ze een pakket wijziging aankondigde. Met helemaal onderaan de mail de nieuwe prijzen en een kleine vermelding dat indien je de nieuwe prijs niet wil je altijd kan kiezen voor een kleiner of ander pakket. Dit zou je moeten doen ten laatste 1 AUG 2021.
Wat nu gedaan?
Een prijs stijging van 14 EUR naar 24 EUR per maand vind ik oprecht te zot voor woorden. Ik stel me nu dus de vraag of ik hier iets kan aan doen? Ik kan begrijpen dat de firma hun prijzen aanpassen en heb hier alle begrip voor. Maar ik heb geen contract ondertekend voor 24 EUR per maand. Ook stel ik mezelf de vraag of ik een email moet aanzien als officiële communicatie. Ze hebben niet om een reactie gevraagd. Er staat in als je niet handelt wordt uw pakket automatisch xx (het pakket van 24 EUR). In plaats van een ander pakket dat eventueel dichter bij de 14 EUR ligt.
Enig advies of duiding zou welkom zijn.
Ik heb sinds enkele jaren een webhosting lopen bij een Nederlandse firma. De prijs hiervan was altijd rond de 192 EUR voor een volledig jaar. Nu kreeg ik zonet een email met de factuur voor de komende periode. Deze bedraagt 320 EUR. Na wat zoekwerk ben ik tot de constantie gekomen dat er eind juni een mail verstuurd is door hun waarin ze een pakket wijziging aankondigde. Met helemaal onderaan de mail de nieuwe prijzen en een kleine vermelding dat indien je de nieuwe prijs niet wil je altijd kan kiezen voor een kleiner of ander pakket. Dit zou je moeten doen ten laatste 1 AUG 2021.
Wat nu gedaan?
Een prijs stijging van 14 EUR naar 24 EUR per maand vind ik oprecht te zot voor woorden. Ik stel me nu dus de vraag of ik hier iets kan aan doen? Ik kan begrijpen dat de firma hun prijzen aanpassen en heb hier alle begrip voor. Maar ik heb geen contract ondertekend voor 24 EUR per maand. Ook stel ik mezelf de vraag of ik een email moet aanzien als officiële communicatie. Ze hebben niet om een reactie gevraagd. Er staat in als je niet handelt wordt uw pakket automatisch xx (het pakket van 24 EUR). In plaats van een ander pakket dat eventueel dichter bij de 14 EUR ligt.
Enig advies of duiding zou welkom zijn.