Klacht indienen tegen advocaat tegenpartij?

Nico&Pamela
Topic Starter

Klacht indienen tegen advocaat tegenpartij?

#1 , 05 feb 2009 03:23

Welke klachten kunnen wij indienen tegen de advocaat van de tegenpartijen?

Situatie:
Mijn verloofde is moeder van 2 kindjes van 2 verschillende vaders.
Een jongen van 7j (waarover wij het hoederecht hebben) en een meisje van 4j (waarover de vader het hoederecht heeft).
Jammer genoeg zijn we met beide vaders in een gerechterlijke procedure verwikkeld ivm hoederecht over de kinderen.
Die 2 vaders spannen natuurlijk samen tegen ons en op de koop toe hebben ze ook nog dezelfde advocaat.
En ik kan jullie verzekeren, het is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.
Of beter gezegd, het is een echte feeks.

In haar pleidooien komen de kinderen nauwelijks aan bod.
Ze doet bijna niks anders dan mijn verloofde zwart maken en haar bestempelen als onstabiel.
Zo wordt haar verweten:
* dat ze geen stabiel liefdesleven zou hebben en van de ene man naar de andere gaat.
Nochtans zijn wij al meer dan een jaar samen en zijn we ondertussen verloofd.
Terwijl vader1 geen vaste relatie heeft en vader2 op de rechtbank verklaart een lat-relatie te hebben (met een vrouw die 3j ouder is dan zijn eigen moeder)
* dat onze woning ongeschikt is voor de kinderen. Wetende dat de kinderen elk een eigen kamer hebben van 4m op 4m
en we een tuin (gazon) hebben van +/-50m².
Terwijl vader1 in een half afgewerkt huis woont en vader2 woont officieel bij zijn grootouders waar geen tuin is, enkel grootvaders vogelières.
Maar eigenlijk woont vader2 bij zijn lat-relatie waar het dochtertje op een klein zolderkamertje zonder ramen slaapt.
* dat ze geen vaste job heeft. Maar dit heeft ze vooral te danken aan vader1, die haar in de frituur-broodjeszaak die ze zelfstandig uitbaatte,
in mekaar geslagen heeft waardoor ze werkonbekwaam is en de zaak moest sluiten.
Terwijl vader1 fabrieksarbeider is met een uurloon van +/- €8/uur en vader2 is bouwvakker maar veranderd gemiddeld om de 6 maanden van werkgever
omdat hij ontslagen wordt wegens diefstal van bouwmateriaal of wegens grafschennis tijdens werken aan de muur rondom een kerkhof.

Mijn verloofde heeft zich in het verleden ook niet altijd gehouden aan de vonnissen aangaande bezoek- en omgangsrecht,
Maar dit deed ze altijd in het belang van de kinderen omdat de kindjes mekaar anders nauwelijks zien door de totaal tegenovermekaar staande omgangsregelingen.
Haar zoontje moet elk weekend van vrijdag 19u tot zondag 19u naar zijn vader, terwijl
haar dochtertje het ene weekend van vrijdag 18u30 tot zondag 18u30 en het andere weekend van zaterdag 18u30 tot maandag 18u30 bij ons mag zijn.

De advocaat van de tegenpartijen maakt van deze feiten natuurlijk ook gretig gebruik om mijn verloofde in een slecht daglicht te stellen.
Daarbij maakt zij ook steeds gebruik om feiten uit de ene zaak te gebruiken voor de andere zaak en omgekeerd, niettegenstaande dat zij op de rechtbank al meermaals de opmerking gekregen heeft deze zaken volledig gescheiden te behandelen...

Nu is mijn vraag of wij hiervoor klacht kunnen indienen bij de stafhouder van de balie tegen de advocaat van de tegenpartijen? En zoja, welke?

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 05 feb 2009 09:28

Pfoeh. Dat wordt niet gemakkelijk. Je kan altijd een klachtenprocedure openen bij de stafhouder, maar zolang er geen elementen zijn die wijzen op een deontologische fout of gewone burgerlijke fout ga je het heel moeilijk hebben om iets gedaan te krijgen.

Zulke advocaten bestaan nu eenmaal, en eigenlijk doet ze enkel haar werk. Op een absoluut weerzinwekkende manier, dat wel, maar uiteindelijk doet ze wat haar cliënten haar opdragen. Puur uit interesse, over welke advocate gaat het? (u mag het pm'en)

Nu niet getreurd, rechters kennen dat soort advokaten, als jullie met een stecig dossier kunnen komen waarin zwart op wit bewezen staat wat jullie hier vertellen dan zal dat op zich geen probleem mogen vormen.

Ik raad je wel aan om jullie advokaat de opdracht te geven om elke keer dat de tegenpartij zaken uit haar verband haalt daar heel hard tegen te protesteren.

Nico&Pamela
Topic Starter

#3 , 05 feb 2009 13:26

De beschuldigingen die de advocaat van de tegenpartijen mijn verloofde ten laste legt, staan zwart op wit in haar conclusies.
Er komt nu een maatschappelijk onderzoek mbt het dochtertje, zodat we deze beschuldigingen kunnen weerleggen.
Voor het zoontje is er al zo'n maatschappelijk onderzoek geweest. Dit was zeer positief voor ons.
Maar hun advocaat deinst er niet voor terug om in haar conclusies de bevindingen van de maatschappelijke onderzoekster volledig om te
draaien zodat ze in ons nadeel lijken te zijn.

En doordat mijn verloofde zich in het verleden niet altijd aan het vonnis gehouden heeft, is de onderzoeksrechter bevooroordeeld in ons nadeel.

Nog een probleem is de politie van de zone waar vader2 woont. Vader2 heeft een aantal goede kennissen in dit korps en zij trekken dus volledig partij voor hem.
De agent van dit korps die zich met dit dossier bezighoudt, hoofdinspecteur met specialiteit maatschappelijk assistent,
kent de situatie van vader2 zeer goed, maar houdt hem gewoon de hand boven het hoofd.
Als wij opmerkingen maken over de situatie van vader2, dan belooft hij wel om alles grondig te onderzoeken, maar in realiteit gaat alles in de doofpot.
Maar tegen hem heb ik al klacht ingediend bij Comité P.

Reclame

j.demoor

#4 , 06 feb 2009 11:05

“Art.452.Vóór de rechtbank gesproken woorden of aan de rechtbank overlegde geschriften, geven geen aanleiding tot strafvervolging wanneer die woorden of die geschriften op de zaak of op de partijen betrekking hebben. Lasterlijke, beledigende of eerrovende tenlasteleggingen die aan de zaak of aan de partijen vreemd zijn kunnen aanleiding geven hetzij tot een strafvordering hetzij tot burgerlijke rechtsvordering van de partijen of van derden.”(Strafwetboek 8 juni 1867).

U (=uw advocaat) hebt recht op wederwoord.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 feb 2009 15:33

in de doofpot ??
u stuurt een brief naar de procureur des konings waarin u een aantal vragen duidelijk stelt en waarin u vraagt of dit onderzocht wordt

u kan daarin eveneens stellen dat u een 'vermoeden hebt van partijdigheid' gezien in het verleden vragen die u aan de politie hebt gesteld nooit zijn onderzocht .... of woorden van die strekking en aangepast aan concrete feiten. U kan ook een onderhoudt vragen met de parketmagistraat.

mick12301

#6 , 07 feb 2009 20:49

Is er dan geen deontologie of ethiek waaraan dient te worden gehouden?

Terug naar “Archief”