Welke klachten kunnen wij indienen tegen de advocaat van de tegenpartijen?
Situatie:
Mijn verloofde is moeder van 2 kindjes van 2 verschillende vaders.
Een jongen van 7j (waarover wij het hoederecht hebben) en een meisje van 4j (waarover de vader het hoederecht heeft).
Jammer genoeg zijn we met beide vaders in een gerechterlijke procedure verwikkeld ivm hoederecht over de kinderen.
Die 2 vaders spannen natuurlijk samen tegen ons en op de koop toe hebben ze ook nog dezelfde advocaat.
En ik kan jullie verzekeren, het is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.
Of beter gezegd, het is een echte feeks.
In haar pleidooien komen de kinderen nauwelijks aan bod.
Ze doet bijna niks anders dan mijn verloofde zwart maken en haar bestempelen als onstabiel.
Zo wordt haar verweten:
* dat ze geen stabiel liefdesleven zou hebben en van de ene man naar de andere gaat.
Nochtans zijn wij al meer dan een jaar samen en zijn we ondertussen verloofd.
Terwijl vader1 geen vaste relatie heeft en vader2 op de rechtbank verklaart een lat-relatie te hebben (met een vrouw die 3j ouder is dan zijn eigen moeder)
* dat onze woning ongeschikt is voor de kinderen. Wetende dat de kinderen elk een eigen kamer hebben van 4m op 4m
en we een tuin (gazon) hebben van +/-50m².
Terwijl vader1 in een half afgewerkt huis woont en vader2 woont officieel bij zijn grootouders waar geen tuin is, enkel grootvaders vogelières.
Maar eigenlijk woont vader2 bij zijn lat-relatie waar het dochtertje op een klein zolderkamertje zonder ramen slaapt.
* dat ze geen vaste job heeft. Maar dit heeft ze vooral te danken aan vader1, die haar in de frituur-broodjeszaak die ze zelfstandig uitbaatte,
in mekaar geslagen heeft waardoor ze werkonbekwaam is en de zaak moest sluiten.
Terwijl vader1 fabrieksarbeider is met een uurloon van +/- €8/uur en vader2 is bouwvakker maar veranderd gemiddeld om de 6 maanden van werkgever
omdat hij ontslagen wordt wegens diefstal van bouwmateriaal of wegens grafschennis tijdens werken aan de muur rondom een kerkhof.
Mijn verloofde heeft zich in het verleden ook niet altijd gehouden aan de vonnissen aangaande bezoek- en omgangsrecht,
Maar dit deed ze altijd in het belang van de kinderen omdat de kindjes mekaar anders nauwelijks zien door de totaal tegenovermekaar staande omgangsregelingen.
Haar zoontje moet elk weekend van vrijdag 19u tot zondag 19u naar zijn vader, terwijl
haar dochtertje het ene weekend van vrijdag 18u30 tot zondag 18u30 en het andere weekend van zaterdag 18u30 tot maandag 18u30 bij ons mag zijn.
De advocaat van de tegenpartijen maakt van deze feiten natuurlijk ook gretig gebruik om mijn verloofde in een slecht daglicht te stellen.
Daarbij maakt zij ook steeds gebruik om feiten uit de ene zaak te gebruiken voor de andere zaak en omgekeerd, niettegenstaande dat zij op de rechtbank al meermaals de opmerking gekregen heeft deze zaken volledig gescheiden te behandelen...
Nu is mijn vraag of wij hiervoor klacht kunnen indienen bij de stafhouder van de balie tegen de advocaat van de tegenpartijen? En zoja, welke?
Alvast bedankt,