Pagina 1 van 1

Schriftelijke mededeling geldig via email?

Geplaatst: 27 jan 2009 09:16
door Innana
Als iemand vraagt om iets schriftelijk mee te delen en je doet dit via email. De email wordt bevestigd met een leesbevestiging én je krijgt een antwoord met je eigen email in bijlage, is dit dan geldig?

Geplaatst: 27 jan 2009 09:36
door Beachcomber
Dat hangt er van af waarover het gaat....

Is het een koop/verkoop, huur, ....

Geplaatst: 27 jan 2009 09:40
door Innana
Een samenwerkingscontract. Ik stop met diensten leveren voor iemand/ een firma. De aangetekende zendingen die collega's die ook stoppen sturen worden niet afgehaald en de email die ik stuur wordt wél bevestigd. In het contract staat niet dat het verplicht via aangetekende zending moet, alleen dat het schriftelijk moet...

Geplaatst: 27 jan 2009 10:27
door ZeddLeppelin
Het feit of uw aangetekend schrijven al dan niet wordt afgehaald, is uw zaak niet. Als men de moeite niet doet kennis te gaan nemen van de inhoud daarvan, moet men de gevolgen daarvan maar dragen.
Bijgevolg is uw niet-afgehaald aangetekend schrijven voldoende rechtsgeldig.

On-topic: uw mail zal dat m.i. ook zijn.