Doorgeven van nummerplaat aan de politie

Oude Belg

Re: Doorgeven van nummerplaat aan de politie

#16 , 22 feb 2014 16:30

Volgens het bosdecreet moet een hond aan de leiband. Uitzondering : de hondenzones, aangeduid met Afbeelding

Antwerpen:

In natuurdomeinen van het Agentschap voor Natuur en Bos:

Abdijpark Hemiksem
Domeinbos Noordheuvel in Wuustwezel
Domeinbos De Uitlegger in Kapellen
Brussels Bossen in Brasschaat
Walenhoek in Niel
't Broek in Blaasveld-Willebroek
Domeinbos Hoge Vijvers in Arendonk
Warandevijver in Lille
Hertberg-West in Herselt
Eglegemvijver in Hombeek
Elsenbos in Stabroek

In andere natuurgebieden

Prinsenpark (Retie)
Maaienhoek (begin van de Laardijk) in Schelle
Domein d'Ursel in Bornem
Kerkedreef (Brasschaat)
Proliestraat (Brasschaat)
De aard (Brasschaat)
vogeltjeswijk (Brasschaat)
Driehoekjes (Brasschaat)
Gemeentepark (Brasschaat)
Hulshout (Brasschaat)
Kattekesberg (Brasschaat)
Hoge Mouw (Kasterlee)
Blakheide (Beerse)
Gemeenteheide (Beerse)

Limburg:

Drie hondenzones in domein Teut - Ten Haagdoorn.
Oost-Vlaanderen:

Geen hondenzones
Vlaams-Brabant:

Natuurdomeinen Agentschap voor Natuur en Bos:

Meerdaalwoud: omgeving van de Speelberg (kruising Weertse Dreef - Herculesdreef in Sint-Joris-Weert).
Lindenbos te Lubbeek. Te bereiken vanop de parking 'Kasteeldreef' in Linden.
Zoniënwoud.

West-Vlaanderen:

Ryckevelde in Damme - Brugge.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 feb 2014 19:12

Was dat geen bijnaam van iemand?
Nu alle gekheid op een stokje.

Wat ik wilde zeggen het is niet uw bos ... het feit dat het niet afgesloten is wil nog niet zeggen dat u daar in mag.

Maar we dwalen af
Ja iedereen mag uw nummerplaat noteren en ja iedereen mag daar mee naar de politie stappen en daar vertellen wat hij gezien, gehoord of meegemaakt heeft. Als dat strafbare feiten zijn zal politie daar PV van opstellen en partijen zullen dan gehoord worden. Achteraf zal parket en verder de rechtbank beslissen wat en hoe er al of niet vervolgd zal worden.

Turaki

#18 , 23 feb 2014 09:48

dan wil ik dat racefietsers op een afgesloten terrein rijden, ipv oudere dames in het kanaal te rijden op een fietspad (en dit is waar gebeurd)
Dat is die andere categorie die meent dat de regels enkel maar van toepassing zijn als het hen uitkomt. Dus ja, daar heeft u gelijk, maar aangezien het hier niet over wielertoeristen gaat maar over honden, is dit naast de kwestie.
en een bos is nog steeds van iedereen hoor, tenzij het als privédomein staat aangegeven.
Ja? Welke wetgeving stelt dit? Dus als ik een bos heb, en ik wil niet dat iemand daar in komt, moet ik dit aanduiden? Ik meende dat het nog altijd zo was dat als iemand op mijn eigendom wil komen, hiervoor toestemming moet vragen aan mij.
waarop ik kan antwoorden : weer zo eentje die meent dat hij andere mensen de les kan spellen

Die affiche met de citroen zou hier precies ook wel passen :twisted:
Dus u komt hier om advies vragen omdat iemand zich niet aan de regeltjes houdt volgens u, en als het antwoord u niet aanstaat ligt het nog aan ons ook. U vroeg een juridisch onderbouwt antwoord, u kreeg er één. Jammer dat het niet was wat u wilde horen, maar als u wil gaan klagen over het onbegrip voor hondeneigenaars, ga dan naar een hondenforum (net zoals wielertoeristen hun problemen waarschijnlijk ruimschoots aan de toog bespreken).

Reclame

LeenW

#19 , 23 feb 2014 09:59

Andere mensen de les spellen? Wij geven u juridisch advies.

Als u er niet mee akkoord bent met de wetgeving, binnenkort zijn het verkiezingen.

jinan
Topic Starter

#20 , 23 feb 2014 10:33

dit is geen juridisch advies meer meneer Leen...

Jelias

#21 , 23 feb 2014 14:27

Het antwoord op de vraag van TS is klaar en duidelijk gegeven: ja het mag.
Al vind ik dat persoonlijk een griezelig gegeven, dit neigt naar een politiestaat waar iedereen om het even wie kan gaan aanklagen.
En als het in een land als België juridisch perfect mogelijk is dat een ondier als Michèle Martin mag loslopen (ja zelfs gewoon op straat!), dan heb ik er geen moeite mee dat opgevoede honden zich in een bos mogen uitleven. Wat dat "wezen" met kinderen gedaan heeft, daar denkt een hond nog niet aan.
De bossen waar ik wandel zijn staatsdomein en voor zover ik weet, betalen wij allemaal genoeg belastingen om dan van dat domein te mogen genieten.
@Turaki, dus bij jou kan niemand aan de voordeur komen bellen, want die moet eerst toestemming vragen? Als u een bos heeft, zou ik dat idd omheinen of op z'n minst aanduiden dat het om privédomein gaat. Hoe kan ik anders weten dat het om jouw bos gaat? Als daar een bord hangt (hier en daar zie je dat idd), zal ik daar niet gaan wandelen. Doch dit allemaal terzijde en naast de kwestie van de oorspronkelijke vraag.

Turaki

#22 , 23 feb 2014 14:38

Ik denk eerder aan de term "rechtstaat", waar iedereen die meent iets te zien dat fout is dit mag melden. Persoonlijk denk ik ook eerder dat in geval van TS hier weinig of niets van zal voortkomen, wegens een gebrek aan bewijs (iets dat in een politiestaat niet nodig zou zijn).

En ik denk wel dat er een verschil is tussen iemand die aan mijn voordeur belt om iets te vragen, of meent dat hij maar meteen mijn achtertuin kan inlopen omdat dat eenvoudiger is (zelfs als mijn achtertuin niet afgesloten is met een omheining).

Hoe kan je weten van wie het bos is? Bos is altijd van iemand, en als u niet zeker bent dat u daar in mag, mag u er niet in. Simpeler kan ik het niet maken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#23 , 23 feb 2014 15:38

Topicstarter parafraseert op l'etat c'est moi. of vrij vertaald alles van de staat is van mij. :mrgreen:

Terug naar “Archief”