rijden zonder nummerplaten

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: rijden zonder nummerplaten

#16 , 17 feb 2014 21:29

Bij verkeersinbreuken wordt geen rekening gehouden met het 'geestelijk/immateriële' bestandsdeel alleen met het materiële. Dus het loutere feit.
ik volg @Turaki en @denlowie.....
Advocaat ... kan u altijd nemen mogelijk pro deo als het 'gezinsinkomen' niet te hoog is.
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders ZELF uw uitleg doen en hopen op clementie maar de feiten zijn in het verkeersrecht de ZWAAARSTE die u kan doen met uitzondering van dronken voeren en een aanrijding met (zwaar)gewonden.
Vertel gewoon zoals het gebeurd is. Zoals u hierboven hebt geschreven.
Mocht het openbaar ministerie u een minnelijke schikking aanbieden... dan denk ik dat u die best aanneemt.
Bij de rechter kan het van vrijspraak tot serieuze geldboete zijn MET rijverbod

http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#17 , 18 feb 2014 14:12

U rijd toch nooit met een wagen zonder ge keken te hebben of er nummerplaten op staan, wat die verzekering betreft is een andere zaak en dit kon je misschien niet vermoeden, maar van die nummerplaten dit is een zeer grote fout van u en van niemand anders !

Hopelijk gaat misschien de rechter mild zijn door u jeugdige leeftijd, maar een zware straf zal toch onvermijdelijk zijn !

Neem een advocaat die toch er kan voor zorgen dat je straf minimaal is, persoonlijk verdedigen voor zo een feit zou ik niet aan beginnen..
Wat de nummerplaten betreft, zou 'k het eigenlijk niet wagen om de rechter te vertellen dat je 't "niet wist". Mocht ik rechter zijn en je komt met dit verhaaltje af, zou ik er geen ballen van geloven. Als je naar 'n auto gaat kijken om hem eventueel te kopen, dan is het eerste wat je doet, toch naar die auto KIJKEN ? en dan valt het toch enorm op als er geen nummerplaten aanhangen ? Dat verhaaltje zou mijns inziens eerder omgekeerd kunnen werken ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

bosprocureur

#18 , 18 feb 2014 14:37

Ik wil u zeker geen schrik aanjagen, maar neem dit niet te licht op.

Zelfs simpelweg een voertuig op de openbare weg stallen, zonder nummerplaten, wordt al zwaar aangepakt. Zie hierbij wat een oudere man uit Hoegaarden meemaakte, weliswaar met nog wat bijkomende omstandigheden, maar toch...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140117_00933761" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Tieleman
Topic Starter

#19 , 18 feb 2014 16:04

Ik kan maar eerlijk zijn. Het was de eerste keer dat ik naar een auto ging kijken en had daar helemaal geen aandacht aan geschonken.

Sirkii

#20 , 18 feb 2014 21:08

Ik kan maar eerlijk zijn. Het was de eerste keer dat ik naar een auto ging kijken en had daar helemaal geen aandacht aan geschonken.
Inderdaad. Wacht effe af wat er van komt. Erken "ootmoedig" dat je een fout gemaakt hebt omdat je'r niet dacht aan de gevolgen. Niet rond de pot draaien want dat horen ze elke dag duizend keer.... Hoogstens eens stilletjes zeggen dat je vindt dat de verkoper dit niet had mogen voorstellen maar daarover zeker niet doordrammen.

Zo'n negen jaar geleden een gelijkaardige situatie voorgehad (verkoper suggereerde om zonder platen ritje te doen) maar 'k was al wat ouder (en kende actief de mogelijke consequenties) en heb categoriek neen gezegd. Heb die auto lichte vracht toen gekocht en op speciaal gehuurde autotrailer naar huis gebracht (lichte vrachten moesten tot 7 jaar geleden door de KOPER gekeurd worden - Is sinds 15/11/2007 veranderd en ik heb een BE-rijbewijs en een wagen die 3,5 ton mocht trekken)

'k Duim alvast dat de gevolgen gezien je jeugdige leeftijd meevallen. Mogelijks valt het wel mee als je voor de rest weinig of géén andere (verkeers)inbreuken op je kerfstok staan hebt.

Tieleman
Topic Starter

#21 , 18 feb 2014 21:38

Het probleem is. In september heb ik positief geblazen. Redelijk veel. Dit moet nog voorkomen.
De overtreding met het positief blazen is een overtreding die ik bewust gemaakt heb. Te veel gedronken, met de auto rijden.
Het geval met de nummerplaten heb ik echt niet bewust gedaan. En dit zou ik toch graag aanvechten. Dus ga ik zeker kijken voor een advocaat.

Heeft het zin om een advocaat te nemen voor het positief blazen? De feiten zijn er, en daarvoor wil ik gewoon mijn straf krijgen zodat dit allemaal zo snel mogelijk achter de rug is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 18 feb 2014 22:16

Wat was de uitslag .... was er een onmiddellijke intrekking RB?
Welke artikels stonden er op het PV is er dronkenschap vastgesteld?
Beginnend bestuurder?

Tieleman
Topic Starter

#23 , 19 feb 2014 08:45

Ik ben 23 jaar en heb 5 jaar mijn rijbewijs. Ik had 2,1 promille denk ik. Rijbewijs direct 15 dagen ingetrokken.. Hier bega ik een zware overtreding en wil de straf niet betwisten.. Heb ik hiervoor een advocaat nodig?

Sirkii

#24 , 19 feb 2014 09:31

Ik ben 23 jaar en heb 5 jaar mijn rijbewijs. Ik had 2,1 promille denk ik. Rijbewijs direct 15 dagen ingetrokken.. Hier bega ik een zware overtreding en wil de straf niet betwisten.. Heb ik hiervoor een advocaat nodig?
Advocaat is geldverspilling. Erken de fout en onderga de straf. Advocaat kan hoogstens wat krachtdadiger pleiten voor bv een selectieve intrekking van rijbewijs indien je beroepshalve moet rijden. Dat rijden en drinken niet samengaan weet je ondertussen ongetwijfeld al ;-)

Tieleman
Topic Starter

#25 , 19 feb 2014 11:48

Inderdaad! Die straf wil ik zeker
Niet betwisten! Die nummerplaten daarentegen is een heel andere zaak..

Lightning

#26 , 19 feb 2014 11:57

Zoals door Turaki eerder reeds is aangehaald is bij verkeersovertredingen geen opzet vereist. Of u de overtreding met de nummerplaten (inschrijving, verzekering) al dan niet bewust hebt begaan is met andere woorden niet van belang.

LeenW

#27 , 19 feb 2014 13:10

Die nummerplaten is nu net het enige dat u niet kunt betwisten, dat had u kunnen toch zelf kunnen en moeten zien?

De inschrijving en verzekering is iets anders, maar ja, als er geen nummerplaten waren had u dat ook maar moeten controleren.

Turaki

#28 , 19 feb 2014 13:17

Die nummerplaten is nu net het enige dat u niet kunt betwisten, dat had u kunnen toch zelf kunnen en moeten zien?

De inschrijving en verzekering is iets anders, maar ja, als er geen nummerplaten waren had u dat ook maar moeten controleren.
Alles hier moet gecontroleerd worden door de chauffeur, voor deze mag vertrekken. Dat je dit zo goed als nooit doet met je eigen wagen, is waarschijnlijk omdat je weet dat dit in orde is (of toch denkt, zoals bij controles vaak blijkt).

Terug naar “Archief”