Wees maar niet te zeker dat ze "zichzelf aan het vastrijden" zijn. Je lijkt nog altijd niet te beseffen dat vooral jij in de fout bent gegaan. U mag hier op het forum argumenteren zoveel u wil, zelfs als wij zeggen dat u volledig gelijk hebt, zal de praktijk anders uitwijzen, vrees ik. Misschien heb ik iets gemist, maar mogen we ook weten waarvan u verdacht wordt? Misschien relevant in héél deze zaak?
Laster en eerroof. Ik word verdacht uitlatingen gedaan te hebben op een site tegen een derde. Maar bij de inbeslagname wist ik gewn dat ik beschuldigd was van laster en eerroof want de precieze details mochten ze mij nog niet geven dus khad ook totaal geen idee toen.
Daarmee dat ik het raar vind dat ze een pc vragen ipv gewoon bij de provider de bezochte sites op te vragen. Dan hebben ze direct informatie over alle pc's in het huis en niet die ene. Of desnoods aan de eigenaar van de site het ip adres op te vragen met bevel. Een inbeslagname met toestemming zal wss wel het gemakkelijkst en minst duur zijn maar toch...
Ik zeg ook niet dat ik volledig buiten de zaak sta. Mss had ik het wel moeten weten dat ze die pc niet mochten meenemen maar als je leek bent op het vlak van welke procedures gelden, denk ik wel dat het meer dan normaal is dat dit niet in je opkomt. Vooral als 's avonds rond 19.00 de politie nog eens plotseling voor uw deur staat en je weet niet waarom. Ze hebben ook nooit specifiek mijn pc gevraagd. Anders zou ik uiteraard wel gezegd hebben dat deze de mijne niet was. En er wordt nog altijd vertrouwen gesteld in de agenten dat die weten wat ze in beslag moeten nemen en vragen aan de mensen van wie wat is.
Moest ik nu nog gelogen hebben of bewust zaken hebben achtergehouden. Men kan mij niet ten laste leggen dat ik niet mijn volledige medewerking heb gegeven en naar waarheid op al hun vragen heb geantwoord
En ik denk niet dat er gezegd kan worden dat ik geen inspanning gedaan heb om hun op hun fout te wijzen. Heb zelfs tijdens mijn verhoor 3 keer proberen te zeggen dat het mijn pc niet was maar dan kreeg ik altijd als antwoord: "Ik stel hier de vragen". En dat was bij alles wat ik op eigen houtje wou vermelden.
Ik had bijvoorbeeld ook een kopie mee van mijn dienstrooster. Er stond op de uitnodiging bij het verhoor al het precieze tijdstip en datum van wanneer het misdrijf zou plaatsgevonden hebben en ik was op dat moment op mijn werk. Dus ik kon het onmogelijk gedaan hebben. Na 2 woorden werd mij opnieuw de mond gesnoerd
Na een aantal keer werd ik wel wat geirriteerd en zei ik gewoon foert als het ware (in mijzelf, niet tegen de agent natuurlijk)
Ik ben verdachte dus heb zowieso een zwijgrecht en het recht mij te verdedigen wanneer ik wil + de zaken die mij kunnen vrijspreken voor te leggen wanneer ik het geschikt acht . Als ze een paar maand nutteloos onderzoek willen doen naar iets wat ik hun op 1 minuut kan vertellen, is dat hun keuze.
Ik heb er wel opgelet dat in het verhoor zelf er niks stond dat ik eigenaar van de pc was of enige andere onwaarheid want hij was daar mijn woorden soms nogal aan het verdraaien