0nderhoudsgeld - ANDERE KOSTEN !!!???

lucgescheiden

Re: 0nderhoudsgeld - ANDERE KOSTEN !!!???

#16 , 26 aug 2011 13:30

U haalt de zaken door elkaar, en blijkt de reacties zelfs niet te lezen.
Wat nut hebben u vragen hier dan?

Het co-ouderschap betreft een gerechterlijk herkenning van het ouderschap en de daaraan gekoppelde rechten en plichten, dit werd vastgelegd via vonnis. Wilt u dit laten stoppen, zal u dit vonnis moeten aanvechten.

De verblijfsregeling voor een kind, vormt één van de argumenten om de vader een deel van het kindergeld door te storten.
Wellicht staat dit eveneens vermeldt in het vonnis.
Wanneer uw kleindochter meerderjarig wordt, dan hoeft zij zich niet langer aan de opgelegde verblijfsregeling te houden.
Zij beslist dan zelf waar zij wenst te verblijven, waarmede zij in de mogelijkheid verkeert om haar kindergeld zelf te verkrijgen.

Het is nogal menselijk dat een vader dit zal zien als een gebrek aan respect van zijn dochter.
Afhankelijk van wat in het vonnis werd opgelegd, zal hij dan ook zelf zijn politiek kunnen bepalen, inzake
de betaling van de aan hem opgelegde bijzondere kosten.

Ik vraag mij af over welke fortuinen dat het hier mag gaan, dat u hiervoor onmin wilt stichten tussen uw kleindochter en haar vader.
Maar dat is dan louter mijn persoonlijke bedenking.
Handige documenten voor Personenrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MATTERHORN
Topic Starter

#17 , 26 aug 2011 17:53

Hallo Lucgescheiden,
Sorry dat ik niet alles direct heb begrepen maar ik heb wel degelijk DE REACTIES DIKWIJLS GELEZEN EN HERLEZEN!!!Het gaat hier niet over fortuinen of onmin stichten tussen de kleindochter en haar vader. Ben deze voormiddag naar het vredegrecht geweest en de hoofdgriffier zei letterlijk : verbijfsco-ouderschapsregeling stopt definitief op 18 jaar maar wat betreft de financiele kant blijft alles bij het oude en raad hij aan om een advokaat aan te stellen. Gezien mijn dochter in een erbarmelijke situatie verkeert als alleenstaande met 3 kinderen ten laste moet ze nu terug noodgedwongen een advokaat aanstellen om de financiele zaken te regelen daar haar echtgenoot ieder kontakt met haar wijgert en niet wil spreken zodat een onderlinge overeenkomst niet mogelijk is De vader verwijt zijn zoon dat het zijn fout is dat hij niet in het huis mag wonen en houdt niet op zijn zoon te pesten zodat hij nu reeds moet begeleid worden door een psyholoog daar hij zelfmoordneigingen heeft, !!!!en als dit zo verder evolueert dat mijn kleinzoon in het slechtste geval zou moeten geinterneerd worden.!!!
De echtgenoot is een politiek vluchteling en heeft geprobeerd gans zijn familie naar hier te laten overkomen hetgeen mislukt is. Tijdens het eerste proces (vredegerecht) heeft de rechter hem moeten aanmanen om tegen zijn vrouw te spreken in de rechtszaal en dan nog dit : DE GEWEZEN ECHTGENOOT WAS BEVRIEND MET DE MOORDENAARdie de rechter en zijn griffier te Brussel heeft vermoord omdat ze hem hadden uitgewezen uit zijn woning zoals ook hier met de echtgenoot bij mijn dochter is gebeurd.
Zodus oordeel niet te vlug als men de achtergronden niet kent
:!: :x :evil:
PLUK DE DAG

lucgescheiden

#18 , 26 aug 2011 18:40

"maar wat betreft de financiele kant blijft alles bij het oude en raad hij aan om een advokaat aan te stellen"
Wat ik ook reeds vermoedde in mijn reactie van 20 augustus...

"Gezien mijn dochter in een erbarmelijke situatie verkeert als alleenstaande met 3 kinderen ten laste moet ze nu terug noodgedwongen een advokaat aanstellen om de financiele zaken te regelen"
Stap naar de rechtbank en vraag om een Pro Deo - advokaat aan te stellen.

Welke verwijten uw schoonzoon maakt en welke de gevolgen ervan zijn, zal de aangestelde advokaat kunnen voorleggen aan de rechtbank.
Met wie hij al dan niet bevriend is, kan u aanhalen, maar ik vermoed dat daar overheen gekeken wordt.

Uiteraard is het de bedoeling dat uw dochter het verhaal in al zijn achtergronden aan de rechter kan overbrengen, zodat deze
een volledig beeld verkrijgt over wat hij dient te oordelen.
Ik kan slechts bedenkingen stellen bij het summiere dat verhaald wordt, enkel de rechter is bevoegd tot oordelen.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

MATTERHORN
Topic Starter

#19 , 27 aug 2011 08:21

Hallo lucgescheiden

Bedankt voor uw antwoord.
Vele groeten
PLUK DE DAG

Terug naar “Archief”