rood licht uitrit branweer

vsoulliaert
Topic Starter

rood licht uitrit branweer

#1 , 22 jun 2010 10:50

Vorige week kreeg ik een PV in mijn bus omdat ik met mijn moto door het rood licht thv uitrijpoorten brandweer heb gereden. Dit licht gaat op rood als de brug net na het gebouw dicht gaat. Ik werk echter in het gebouw van de brandweer en moest dus de brug niet over. ik parkeer altijd aan de zijkant van het brandweergebouw ( ingang net na het gebouw voor de brug). blijkbaar wordt dit aanzien als een zware overtreding vergelijkbaar met door het rood rijden op een kruispunt. In het PV staat ook dat dit licht als functie heeft het niet blokkeren van de uitrijpoort van de brandweer - dit heb ik nooit gedaan aangezien ik niet moet aanschuiven voor de brug en gewoon kon doorrijden. Welke boete kan ik nu verwachten, moet ik nu naar de politierechtbank of is er een minnelijke schikking mogelijk wegens verzachtende omstandigheden mogelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
slivo

#2 , 22 jun 2010 21:46

Door een rood licht rijden is door een rood licht rijden en is een overtreding.
U hindert de brandweeruitgang inderdaad niet, maar als u door een gewoon rood licht rijdt en er komt niemand van de kant waar het groen is hindert u ook niemand.
Men moet de lijn ergens trekken, anders wordt het een zooitje.

sniper

#3 , 22 jun 2010 23:42

kijk eens hier
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2010 18:30

Uw motivering doet er niet toe - U rijdt VOORBIJ het rode verkeerslicht.
(Er door is wat moeilijker). Dus de overtreding is begaan.

Terug naar “Archief”