Beste Guyke, wij hebben als koppel ook zoiets meegemaakt.....en het is al erg als ge uw kinderen niet m??r ziet , maar je kleinkinderen afnemen is het ergste wat ze met ouders, grootouders kunnen doen ! ERG van hen , want ze doen hierbij de kleinkinderen ook veel kwaad. Grootouderfeestjes , noem maar op , zij moeten ook hun grootouders missen , maar daar denken ze blijkbaar niet aan .Wat ge kunt doen is zorgen dat er zogezegd niets meer is....zorg dat jullie kunnen genieten van jullie zuurverdiende centjes. Wij hebben iets achter de hand(die niet gekend is) voor onze kleinkinderen waar zij dan alleen recht op zullen hebben. Dit alles is geregeld bij een notaris en is wettelijk in orde. En wie weet komt het toch nog goed en hoeft dit alles niet............Sterkte MVG Robert
Dag,
Ik heb een drngende vraag: op welke manier kan ik mijn dochter
onterven daar wij onze kleinkinderen al 4 jaar NIET meer hebben
gezien. Als zij van ons niet meer moet weten,vinden wij dat zij dan
ook letterlijk NIETS meer hoeft te erven.
Hoe dient zoiets te gebeuren?
Graag Uw advies hierover.
Beste dank.
Guyle
Ik kan uw situatie natuurlijk ook niet inschatten hé. Voor mezelf zou ik niets liever willen dan er contact mee blijven houden, gewoon willen weten dat het goed met hen gaat, zou hen ook graag nog eens zien voor ik sterf. Ik ben maar 45J maar ik haal de 50 wellicht niet. (Agressieve kanker). De kinderen hebben hun natuurlijke moeder al verloren aan die ziekte en wil hen er ook niet teveel bij betrekken, bij mijn leed. Maar ook al ben ik hun natuurlijke vader niet, mijn liefde voor hen is onvoorwaardelijk. Ik heb geen geld dus kan ik het niet geven (of nalaten) maar das het laatste van mijn zorgen. Dat ze gelukkig zijn is het enige dat telt voor mij.Dag, The Pretender
Bedankt voor je reactie. Ik denk echter dat het moeilijk in te schatten is over ons probleem. Natuurlijk ieder voelt het zijne. Wij hebben onze dochter en haar kinderen (=kleinkinderen) al 8 j niet meer gezien of gehoord. Wij mogen zelfs bij haar NIET meer binnen komen. Geen telefonisch kontakt mogelijk. Ook via email komt er geen reactie. Ik ben ondertussen 70 j geworden en heb de moed opgegeven om daar nog iets van te zien of te horen. Misschien als ze mij hier buiten dragen in een kist...maar dan heb ik er natuurlijk niks aan.
Aan de kleinkinderen kunnen wij niks geven of in de erfenis betrekken (alles is geregeld bij de notaris)
Sorry voor mijn toon van antwoord,maar het is verdoemd moeilijk.Teweten dat wij er zoveel voor gedaan hebben (hoort ook van ons) en nu dit????
Hopelijk gaat het u ook beter af.
Guyke