Verandering van de kinderbijslag.

jolande
Topic Starter

Verandering van de kinderbijslag.

#1 , 03 feb 2010 17:42

Beste forumleden en moderators,

Mijn exman heeft opnieuw de midiator ingeschakeld, om een nieuw ouderschapsplan in te voeren. Met dit plan was ik het niet mee eens, dus is dit vervallen en niet door mij getekent. Mijn exman heeft dit plan uitgeprint, niet ondertekent door mij, opgestuurd naar het S.V.B. Hij zal een prachtig verhaal hebben opgesteld, met het gevolg dat de kinderbijslag op zijn rekening wordt gestort. Beide kinderen zijn inwonend bij mij (de moeder). Nu heb ik diverse bewijsstukken verstuurd naar het S.V.B., zodat zij konden zien dat de kinderen mij mij wonen. Het S.V.B. vraagt opheldering aan mijn exman, maar mijn exman geeft niet thuis. Hoelang moet ik wachten en wat moet ik nu nog verder doen om de kinderbijslag alsnog op mijn naam te kunnen zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2010 17:58

Hebt u een vonnis waarin staat dat de kinderen aan u zijn toegewezen.
Indien ja ... met origineel naar die dienst of een AS met copie vonnis en de vraag dat ze vanaf dag x de gelden op uw rekening moeten storten gezien ze een onwettige daad hebben gesteld en u hen aansprakelijk stelt voor de kosten en lasten.

Als er geen vonnis is dan hebben beide ouders evenveel rechten ...maar het adres van inschrijving is ook een element wie krijgt kindergeld - diegene waar de kinderen bij wonen.
Dus ook een uittreksel bevolking meenemen waaruit blijkt dat de kinderen de ganse periode bij u zijn ingeschreven geweest.

Nog een stapje verder - probeer te weten te komen wie bij die dienst dat gedaan heeft - stel deze en de overste hiervan hoofdelijk aansprakelijk voor deze fout.

jolande
Topic Starter

#3 , 03 feb 2010 18:58

Er zijn al bewijsstukken naar het S.V.B. vertsuurd. Hier zit o.a. een kopie van het orginele ouderschapsplan bij, wat door beide ouders is getekent. Daarin staat dat de kinderen de woonplaats van de moeder volgen.

Gelukkig weet ik wie mijn zaak behandeld. Deze schreef vanmiddag: ik wacht het antwoord af van uw exman. Waarschijnlijk hebben ze hem om opheldering gevraagd. Dan kan het S.V.B. lang wachten, aangezien er een deurwaarder al bezig is om 1600 euro te innen van achterstallige alimentatie. Ik wacht dus nog even het antwoord van het S.V.B. af. Als het resultaat niet gunstig is voor mij, ga ik de persoon die mijn zaak in behandeling heeft zeker aansprakelijk stellen.

Vriendelijk bedankt voor uw raad.

Reclame

Terug naar “Archief”