FRAUDE !!

indezakgezet
Topic Starter

FRAUDE !!

#1 , 02 sep 2009 16:04

dag mensen,

Ik heb iets meegemaakt waar ik dus niet meer van in slaap geraak, namelijk het volgende:

Op 18 jaar ben ik uit huis gezet (neen geen stout kind, gwn moeilijke thuis situatie)

Aangezien ik nergens heen kon verbleef ik bij een "vriend". Ik vertrouwde die mens ...

Maar nu ik meer en meer over hem te weten ben gekomen en hij mij "gratis" heeft laten werken, is dat vertrouwen fameus geschonden.

Ik had een papier laten slingeren met een onderaan een handtekening op van mij en daar stond bij: gelezen en goedgekeurd, mijn broer ging er iets op afprinten voor de verkoop van een auto, omdat ik geen computer en printer had.

Maaaaaaar, dat papier is verdwenen en dat slingerde op mijn kamer bij die "vriend".

Ik ben er 100 % zeker van dat hij dat papier genomen heeft, en hij kan er dus om het even welke tekst op afprinten.

En dat is dus waar ik mee inzit, want ik geloof niet echt in justitie.

Kan hij mijn erfenis afsnoepen? een bedrijf vol schulden van hem op mijn naam zetten? mijn geld afsnoepen?

kan hij misbruik maken met dat papier?

Ik heb momenteel nog niet zoveel geld en bezittingen, maar ik vermoed dat hij zal wachten tot ik geld gemaakt heb om het mij af te snoepen, kan ik dan in de rechtbank een kans maken?

Ik ben namelijk heel ongerust, kwil zelf geen meisje meer uit vrees die in problemen te brengen, ik wil graag dingen kopen maar ben bang dat het mij afgesnoept zal worden.

Graag zoveel mogelijk antwoorden A.U.B voor een jonge mens die in zijn naieve tijd een grote fout gemaakt heeft.

alvast bedankt iedereen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
indezakgezet
Topic Starter

#2 , 04 sep 2009 23:29

nog steeds geen anwoord ...

teleurstellend :cry:

Vandebos

#3 , 04 sep 2009 23:49

Is ook moeilijk wat tegen te doen heh? (als je jezelf in de voet schiet kan je wel wensen dat je gemist had, maar dat gaat noch de kogel, noch de wonde magisch laten verdwijnen..)

In extremis kan je jezelf een AS zenden met daarin deze gedateerde berichten en een begeleidend waarin je de situatie nauwkeurig beschrijft. (Beschrijf daarin eveneens de plaats van handtekening op het papier of je gelezen en goedgekeurd boven, links, rechts onder of door de handtekening hebt geschreven, kleur inkt die je hebt gebruikt; kortom een zo gedetailleerd mogelijk beeld scheppen.
Beschrijf er eventueel in hoe je vanaf heden documenten waar dergelijke handtekeningen en onderschriften nodig zijn anders zal onderteken. (bijvoorbeeld enkel nog in groene pen, gelezen en goedgekeurd op een andere plaats in twee lijnen, enkel in hoofdletters , ...)

Als dat schrijven aankomt hou je het gesloten bij. (veel zekerheid biedt het niet, doch het is iets.)

Reclame

Bartie

#4 , 05 sep 2009 09:24

Enig miniem lichtpuntje: als hij er vanalles boven zou zetten, dan pleegt hij in principe meerdere strafrechtelijke misdrijven en kunt u hem aangeven hiervoor.

Groot nadeel: hoe zal u dat in 's hemelsnaam bewijzen?

U zou dit kunnen preventief doorgeven aan de politie, samen met de persoon voor wie dit ondertekende papier eigenlijk bedoeld was; maar of zij daar iets zullen mee doen, is zeer de vraag. U zou er kunnen op aandringen dat minstens een VPV (vereenvoudigd proces-verbaal) wordt opgesteld, teneinde u later toe te laten hiernaartoe te verwijzen....

Baat het niet, dan schaadt het niet; maar of men bij de Politie hiertoe gewillig zal zijn, is zéér de vraag.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 sep 2009 14:00

Politie gaat niets wat niet strafbaar is op papier zetten.
Er is geen misdrijf gepleegd dus geen registratie in VPV vorm.
Trouwens de lijst is exhaustief.

In het beste geval kan men er een kort verslag- melding van maken ...maar om eerlijk te zijn lijkt me dat misbruik maken van de politie.

Dat is niet haar taak dacht ik zo.

Anders een authentieke akte bij de notaris - dat lijkt me wel wat.

artemis

#6 , 05 sep 2009 16:48

Ik heb deze vraag enkele dagen geleden op een ander forum gelezen, maar dan in een 'lichtjes' andere versie. Ik was dan ook diegene die je naar dit forum doorverwees.

Indezakgezet, ik kan je slechts aanraden om met je vraag bij de 'authentieke' versie te blijven, kwestie van een accurater antwoord op je vraag te krijgen. Nu ben je weinig met al deze goedbedoelde antwoorden...

indezakgezet
Topic Starter

#7 , 05 sep 2009 16:53

lol, komt op zelfste neer ...

kan er toch wat mee doen met de antwoorden.

zal al beginnen met het aangetekend schrijven.

bedankt voor de antwoorden.

artemis

#8 , 05 sep 2009 16:57

lol, komt op zelfste neer ...
Dat betwijfel ik.

Simon Verhoeven

#9 , 05 sep 2009 17:12

Artemis kan je even de link posten naar de "lichtjes" andere versie?

artemis

#10 , 05 sep 2009 17:28

Dat topic werd daar inmiddels gewist door de moderator.

indezakgezet
Topic Starter

#11 , 06 sep 2009 01:28

is dat in het ergste geval niet een boete voor contractbreuk enzo???

indezakgezet
Topic Starter

#12 , 06 sep 2009 05:31

zo heel veel geld kan hij mij niet afsnoepen denk ik.

maar ik ben niet de expert in rechten dermee dat ik het hier vraag.

want er zijn geen geldstortingen geweest en dergelijke.

3399AAaa

#13 , 06 sep 2009 09:06

woont u nog bij die persoon?
is die persoon familie (en zo ja in welke mate) of is dat een kennis?

als u zeker bent dat hij het heeft weggenomen, dan is dat diefstal en dat is dus wel een misdrijf dat u kan aangeven en een pv van laten opmaken. ook al gaat die persoon dat ontkennen, als u het heeft aangegeven zal hij niet geneigd zijn dat papier te misbruiken. u moet bij de politie echt eisen dat men uw relaas op pv zet. dat pv-nummer bewaart u en als er later toch iets gebeurt, haalt u dat boven. het is echt belangrijk dat u bij de politie iets op papier gezet krijgt, ook al wordt het later geseponeerd; u heeft dan toch iets.

indezakgezet
Topic Starter

#14 , 06 sep 2009 21:14

een kennis

bedankt voor de tips

Terug naar “Archief”