huis op beide namen zetten

tweety
Topic Starter

huis op beide namen zetten

#1 , 11 mei 2009 18:47

mijn vriend heeft een huis gekocht enkele jaren geleden. nu ben ik er bij gekomen en zouden we trouwen en de akte op 2 namen laten zetten. maar nu hebben we gehoord dat dat enorm veel geld kost. weet iemand soms de bedragen ? en ook de voor- en nadelen ervan. Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 11 mei 2009 18:53

Voor 25 euro registratierechten bent U er.
U trouwt zonder huwelijkscontract: de eigenaar moet het huis in het gemeenschappelijk vermogen inbrengen.

De prijs voor de notariële akte die daarvoor nodig is ken ik niet, maar zo een akte is doodsimpel.

tweety
Topic Starter

#3 , 11 mei 2009 19:23

Dan zal het die notariële akte zijn die zoveel geld kost. bedankt voor het antwoord. Het geeft me geholpen.

Reclame

stephv

#4 , 26 mei 2009 13:31

Raar ... ik belde naar notaris en is huis uw eigendom voordat u trouwt, dan blijft dit uw eigendom en krijgt trouw-partner het vruchtgebruik en ergenamen de naakte eigendom bij overlijden.

Zou dit toch niet kloppen naar aanleiding van bovenvermelde verklaring?

stephv

#5 , 26 mei 2009 13:34

oeps ... das was bij trouwen zonder huwelijkscontract. Contract is er omdat dan uw partner erfgenaam zou worden.
Huwelijkscontract zonder inbreng van onroerend goed = 200 euro, met = 300 euro, wel vroodat u huwt.
... heb ik telefonisch met notarisbediende vernomen.

tweety
Topic Starter

#6 , 26 mei 2009 19:22

Dus toch best een huwelijkscontract opmaken ?

Terug naar “Archief”