Adres van mijn zoon

bolleke11
Topic Starter

Adres van mijn zoon

#1 , 28 sep 2008 20:51

Mijn zoon is 18 jaar en woont al een hele tijd niet meer bij mij maar bij zijn grootouders (de ouders van zijn vader) maar zijn adres staat nog wel altijd bij mij.
Ik woon alleen met mijn zoontje van 3j en ik werk deeltijds en krijg ook nog een gedeelte stempelgeld bij maar van zodra er een inkomen bij komt dan valt dat weg.
Ik weet dat mijn zoon van 18 staat ingeschreven staat als als werkzoekende (schoolverlater) en dat hij binnenkort stempelgeld zal krijgen als hij nog geen werk heeft.
Ik heb hem al een paar keer gevraagd om zijn adres hier weg te willen laten zetten maar hij doet er geen enkele moeite voor en als ik zeg dat hij zijn adres bij zijn grootouders moet zetten dan antwoord hij dat dat daar niet mag staan omdat zij een sociale woning huren en dat dan hun huur naar boven zal gaan.
Ik ben al naar het stadhuis geweest om te zeggen dat hij niet meer bij mij woont maar ze zeiden dat mijn zoon daar zelf voor langs moest komen en dat hij dan zijn nieuwe verblijfplaats moet doorgeven want dat ze zijn adres anders bij mij niet kunnen weg zetten omdat hij verplicht is om een adres te hebben.
Nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen voor ik hier een hoop problemen mee ga krijgen en een groot deel van mijn inkomen door kwijt zal geraken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 30 sep 2008 11:55

“Art.110.§ 1. Onder werknemer met gezinslast wordt verstaan de werknemer die:...2° niet samenwoont met een echtgeno(o)t(e) doch uitsluitend samenwoont met:a) één of meerdere kinderen, op voorwaarde dat hij aanspraak kan maken op gezinsbijslagen voor ten minste één ervan of...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering.

Het inkomen van uw meerderjarige zoon ontneemt u dus de hoedanigheid niet van werknemer met gezinslast,zo lang u voor uw minderjarig kind gezinsbijslagen ontvangt.

“Art.7.§ 1. Iedereen die zijn hoofdverblijfplaats wil vestigen in een gemeente van het Rijk of deze wil overbrengen naar een andere gemeente van het Rijk moet dit aangeven aan het gemeentebestuur van de gemeente waar hij zich komt vestigen...§ 4. De aangifte bedoeld in § 1 moet binnen acht werkdagen gebeuren nadat de nieuwe woning effectief betrokken werd...Art.8...Als het onmogelijk blijkt de nieuwe hoofdverblijfplaats op te sporen gelast het college van burgemeester en schepenen de afvoering van ambtswege uit de registers...”(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister)

“Art.7.De overtredingen van de voorgaande artikelen, van de besluiten tot uitvoering ervan en van de in artikel 5 bedoelde gemeentelijke verordeningen worden gestraft met een geldboete en zesentwintig tot vijfhonderd (euro)...”(19 JULI 1991. - Wet betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen).

Leg klacht neer bij de politie en bij weigering van optreden bij de procureur des konings, op grond van art.7 voornoemde Wet indien uw zoon zijn domicilie bij u handhaaft en vraag kopie van het proces-verbaal.

Vraag het college van burgemeester en schepenen SCHRIFTELIJK de afvoering van ambtswege uit de registers indien het er niet in slaagt uw zoon op te sporen. Voeg daarbij kopie van het proces-verbaal dat u door de politie liet opstellen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

bolleke11
Topic Starter

#3 , 30 sep 2008 17:43

Bedankt voor uw reactie!

Reclame

Terug naar “Archief”