Beste,
Mijn zus is autistisch heeft een dochter van bijna 2jaar en woont nog steeds in het ouderlijke huis. Waar ik ook nog steeds woon. Zelf ben ik nog volop bezig met mijn studies en zou deze het liefst van al voortzetten. Met mijn zus in huis is dit een zeer moeilijke taak. Ze terroriseert ons allen altijd. Bij schelden alleen blijft het niet ook fysiek vindt ze het leuk om anderen te pijnigen en te terroriseren. Zelfs voor haar dochter vindt ze het niet erg om deze te pijnigen, dit allen is nooit haar schuld. Neen dit is telkens ons eigen schuld we hebben dit zelfs gezocht.
We hebben al veel ondernomen om haar weg te krijgen, zonder succes, ze komt telkens terug. Welke ondernemingen:
- De dokter heeft haar al naar een instelling gestuurd.
- We zijn al met klachten bij de politie geweest, daar konden ze ons zogezegd helpen tot het puntje bij paaltje kwam. Dan bleek er geen oplossing te zijn. Ze was autistisch en dan mochten ze haar niet opsluiten.
- We hebben al geprobeerd om haar alleen te laten wonen, zelfs dan kwam ze terug.
Nu met haar dochter erbij is de zaak er alleen maar moeilijker op geworden. Mijn zus zelfs is nog erger geworden, gevaarlijk zelfs.
Nu was mijn vraag of het juridisch mogelijk is om mijn zus weg te krijgen uit het ouderlijke huis zonder dat haar dochter mee gaat en zonder dat ze daarna nog terug kan komen(bvb. Met een straatverbod)?
Dank bij voorbaat.
Kathleen