Naamsverandering

bolleke11
Topic Starter

Naamsverandering

#1 , 08 sep 2008 11:40

Ik zou graag mijn familienaam laten veranderen en ik zal hieronder in het kort vertellen wat daar de reden voor is:
Mijn moeder was destijds zwanger van mijn en heeft toen tijdens haar zwangerschap de relatie verbroken met mijn biologische vader.
Ze is toen bevallen en heeft een paar maanden later iemand anders leren kennen waarmee ze toen getrouwd is.
Ik droeg toen ze nog niet getrouwd was met die man de familienaam van mijn moeder en nadien toen ze met hem trouwde heb ik zijn familienaam gekregen omdat hij mij toen erkend heeft als zijn dochter.
Ik ben door die man tot mijn 11 jaar sexueel misbruikt geweest en ben hierdoor getekend voor heel m'n leven. Verder wil ik hier niet over praten omdat ik het daar heel moeilijk mee heb.
Het enige wat ik zou willen weten is of het mogelijk zou zijn dat ik om die reden mijn familienaam zou kunnen laten veranderen want dat zou mij al een klein beetje kunnen helpen om dit trauma te kunnen verwerken.
Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven want ik weet niet waar ik hiervoor anders terecht kan.

Groetjes, bolleke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 sep 2008 12:37

http://www.belgium.be/nl/familie/identi ... randering/

De reden die je opgeeft lijkt mij ernstig genoeg te zijn om een naamsverandering te bekomen.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Archief”