Lawaaihinder

deridder
Topic Starter

Lawaaihinder

#1 , 20 apr 2008 09:43

Beste,

welke stappen kan ik ondernemen tegen lawaaihinder.
wij hebben een appartement gekocht (vorig jaar april)aan/boven een benzinestation. Sinds begin dit jaar mogen zij 24/24 draaien zonder enige wettelijke verplichting. nu brengt dit natuurlijk tijdens de nacht extra lawaaihinder met zich mee! (feestgangers, boomcars, ...) het grootste probleem is echter dat ze een uitbreiding voorzien hebben (bijhorend zitgedeelte) en dit ligt net onder onze slaapkamer!!! deze ruimte is weinig/niet geisoleerd! wij kunnen dus alles volgen wat daaronder gezegd of gedaan wordt... Onze nachtrust is gewoonweg altijd verstoord!!!
Ik ben bijna altijd verplicht oordopjes te gebruiken om een goede/voldoende slaap te kunnen krijgen!
Welke stappen kunnen we hier tegen ondernemen want voor mijn gezondheid/relatie/werk is dit niet meer goed!!!
(Bij de aankoop van het appartement, waren wij van dit alles niet op de hoogte gebracht!)

Mvg,

deridder j.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
isla

#2 , 20 mei 2008 14:14

Wij hebben een gelijkaardig probleem.
Wij hebben een huis gekocht op een rustig marktplein in een rustig dorpje. Zo ziet het er toch overdag uit, maar door een aantal cafétjes en een feestzaal op het plein kan het soms helemaal uit de hand lopen.
Auto's die racen met gierende banden, stomdronken mensen in ruzie, mensen die het plein als urinoir gebruiken.
De zaal is daarbij nog nauwelijks geisoleerd. Je hoort de mensen klappen wanneer een lied gedaan is, om nog niet te spreken van de eigenlijke muziek.
Gelukkig gebeurt dit maar sporadisch. We proberen met 4 gezinnen de burgemeester en het gemeentebestuur wakker te schudden, maar dat heeft niets uitgehaald. We zijn een beetje ten einde raad.
Op welke manier kan er een vaststelling gebeuren om de decibels te laten meten? Moet dit via de politie?

Kellie

#3 , 31 mei 2008 10:48

Hebben die cafés en die feestzaal alle nodige vergunningen ?
Waren die etablissementen er al voordat er kwam wonen ?

Ik vind het een beetje egocentrisch van iets te kopen, en dan nadien te verwachten dat voor u alles gaat veranderen. Je koopt geen huis naast een café om dan nadien te klagen over het feit dat je naast een café woont :shock:

Reclame

mapleleiah

#4 , 01 jun 2008 00:42

Hebben die cafés en die feestzaal alle nodige vergunningen ?
Waren die etablissementen er al voordat er kwam wonen ?

Ik vind het een beetje egocentrisch van iets te kopen, en dan nadien te verwachten dat voor u alles gaat veranderen. Je koopt geen huis naast een café om dan nadien te klagen over het feit dat je naast een café woont :shock:
Ik ben geneigd me hier min of meer bij aan te sluiten. Dit klinkt een beetje zoals bij de luchthaven gaan wonen en dan zagen dat er teveel vliegtuigen passeren ...

Bij een benzinestation wordt nu eenmaal dag en nacht getankt.

Bij een café kan je wel eventueel nog de nodige vergunningen nagaan i.v.m. openingsuren.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

deridder
Topic Starter

#5 , 17 jun 2008 23:56

wij waren best op de hoogte dat we lawaaihinder van buiten zouden ondervinden bij de aankoop van ons appartement en daarom gaan we nu ook rolluiken laten plaatsen!
Maar... toen we ons appartement kochten, was er onder onze slaapkamer niets voorzien! enkel een lege ruimte! aanpalend aan het tankstation. 2 maanden nadat wij erin zijn ging zitten zijn ze zonder boe of ba met een uitbreiding begonnen en hebben ze van de lege ruimte een extra eetgedeelte gemaakt(uitbreiding)! Deze werd zelfs aangebracht zonder enige inspraak en zonder isolatie!!! je kan dan ook wel begrijpen dat wij alles kunnen horen wat er onder ons afspeelt... EN vorig jaar sloot het tankstation nog om middernacht maar vanaf dit jaar januari draaien ze 24 op 24!!! hier waren wij niet op voorbereid maar we worden wel het grootste gedeelte van de week/weekend (tijdens de nacht) uit onze slaap gehouden!
Is dit dan EGOCENTRISCH???

Terug naar “Archief”