aanslepende rechtszaak

Djo
Topic Starter

aanslepende rechtszaak

#1 , 03 mar 2008 15:15

Mijn grootvader heeft vroeger (tientallen jaren geleden, weet niet hoe lang precies) een grond gekocht. Door een fout van de notaris was dit echter niet het stuk grond dat de verkopers wilden verkopen. Daardoor is er een geschil ontstaan. Dit is voorgekomen voor de rechter (in Leuven) en mijn grootvader is in zijn gelijk gesteld (na een rechtszaak die vele jaren heeft geduurd).
De verkopers (intussen de erfgenamen ervan) zijn daartegen in beroep gegaan. Nu komt het voor in Brussel en nu komen ze niet opdagen. Verder doen ze de hele tijd allerlei vertragingsmanoevers, zoals een nieuwe advocaat nemen, en die heeft weer tijd nodig om het dossier te bestuderen etc. Nu zegt onze advocaat dat als ze niet komen opdagen we hen moeten dagvaarden op onze kosten. En als we dit niet doen krijgen wij alle gerechtskosten aan ons been ??? Hoe zit dit nu eigenlijk? Kan je zomaar een rechtszaak aanspannen en dan niet komen opdagen?
En hoe lang kunnen zij dit nog blijven vertragen? Dit hele gedoe duurt nu al decennia, kost ons veel te veel aan advocaatskosten, en we zijn het grondig beu.
Alvast bedankt voor jullie advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2008 16:30

Zou het kunnen dat bij de tegenpartij iemand overleden is? Dan moeten de erfgenamen gedagvaard worden in gedinghervatting. Dat is de enige reden die ik zie waarom zou moeten gedagvaard worden.

Als een zaak zo lang aansleept is dat meestal de fout van de advocaten. Uw advocaat beschikt over de nodige juridische middelen om de zaak te laten vooruitgaan.

Toevallig heb ik hier een dossier liggen waarin gedagvaard werd in ... 1994. De advocaten hebben de zaak daarna tien jaar laten "slapen". Dat is de enige reden waarom die zaak zo lang aansleept ...

scorpioen

Djo
Topic Starter

#3 , 05 mar 2008 10:40

Het kan inderdaad zijn dat er bij de tegenpartij iemand overleden is. Ondertussen is dat stuk grond ook al verdeeld over zoveel erfgenamen...

Ik heb trouwens helemaal geen goed gevoel bij de communicatie naar ons toe: slechts één van de vier (ondertussen is mijn grootvader overleden en zitten kinderen en kleinkinderen met de zaak) krijgt een brief, die brief komt heel onprofessioneel over (nog met een typmachine, een stempel van adreswijziging in 2005 erop) en als je probeert telefonisch contact op te nemen neemt er nooit iemand op - ook niet tijdens de uren van de raadpleging en, laat staan dat er een email-adres is.

Wat kunnen wij doen om onze advocaat tot meer spoed (en een betere communicatie) aan te zetten?

Reclame

freelin

#4 , 12 apr 2008 11:16

[quote="Djo"]Het kan inderdaad zijn dat er bij de tegenpartij iemand overleden is. Ondertussen is dat stuk grond ook al verdeeld over zoveel erfgenamen...

Ik heb trouwens helemaal geen goed gevoel bij de communicatie naar ons toe: slechts één van de vier (ondertussen is mijn grootvader overleden en zitten kinderen en kleinkinderen met de zaak) krijgt een brief, die brief komt heel onprofessioneel over (nog met een typmachine, een stempel van adreswijziging in 2005 erop) en als je probeert telefonisch contact op te nemen neemt er nooit iemand op - ook niet tijdens de uren van de raadpleging en, laat staan dat er een email-adres is.

Wat kunnen wij doen om onze advocaat tot meer spoed (en een betere communicatie) aan te zetten?[/quote]

sinds januari is er een nieuwe wet die de tegenpartij kan dwingen tot het neerleggen van besluiten.. ikzelf maakte dit recent mee ;een arbeidsongeval dat mij overkwam in 1996 waar de tegenpartij (veroorzaker van het ongeval) mijn advocaat dwong ahv deze nieuwe wet om besluiten neer te leggen.
Tegen deze uitspraak zou geen beroep mogelijk zijn voor zover ik weet

Terug naar “Archief”