Waarde van aangetekende zending

Guyke
Topic Starter

Waarde van aangetekende zending

#1 , 12 mar 2008 14:14

Dag,
Wat is de waarde van een aangetekend schrijven.
Ik ben eens aangemeld op een bepaalde server maar wens daar nu vanaf te gaan.
Ik heb daarom een aangetekend schrijven gericht aan die server (een duitse) met het dringend verzoek mijn account te verwijderen van hun server. Moeten zij dan ingaan op mijn verzoek?? En wat gebeurt er dan nog als ik later weer problemen krijg met die server in verband met aanmaningen of boetes en dergelijke.
Heb ik dan het recht om te beroepen op dat aangetekend schrijven om te weigeren op hun inbreng?
Dank bij voorbaat.
Guyke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 12 mar 2008 14:43

Dat hangt een beetje af van de overeenkomst die u met die bepaalde server heeft. Als er bepaalde tijdsverplichtingen aan vasthangen zal u deze moeten naleven.

Bekijk de algemene voorwaarden eens...

Guyke
Topic Starter

#3 , 12 mar 2008 14:49

Dag,
Ik denk dat er een periode van 1 jaar meegemoeid is. Daar kan ik dus wel mee leven,maar als die periode voorbij is dan zou, volgens mij, die server mijn account toch moeten verwijderen!
Guyke

Reclame

Beachcomber

#4 , 12 mar 2008 16:49

In principe wel, tenzij er stilzwijgend everlenging is bedongen, dan ga je nogmaals een jaar moeten betalen.

Stuur alleszins een aangetekend schrijven met de vermelding dat j ehet account onmiddellijk wenst stop te zetten.

Guyke
Topic Starter

#5 , 12 mar 2008 17:50

Dag,
Dank voor uw advies. Ik heb dat inderdaad in ijn aangetekende zending gedaan. Dan ben normaal binnen x-tijd verwijderd van die server he?
Guyke

Guyke
Topic Starter

#6 , 28 mar 2008 19:41

Dag,
Mag ik nog even terug komen op mijn probleem met die duitse server.
Ik hebdus een aangetekend schrijven gestuurd... is die server dan verplicht om aan mijn verzoek te voldoen(mijn account verwijderen!) ??
En wat kan ik ondernemen als die dat niet doet.
Ik heb dit probleem (omdat er heel veel mensen last hebben met die server) aangekaart bij 2 Europese parlementsleden. Zij hebben beloofd alles uit te zoeken. Zodra ik iets meer weet,dan laat ik U dat ook weten/
Bedankt

Terug naar “Archief”