Vragen over mijn hele zaak. [Rechtbank van eerste aanleg]

plopp
Topic Starter

Vragen over mijn hele zaak. [Rechtbank van eerste aanleg]

#1 , 13 mei 2014 20:12

Ik heb verschillende vraagtekens over wat er allemaal gaande is in de zaak waarbij ik zou betrokken zijn, het gaat om drugs gerelateerde feiten.

In mei vorig jaar is de politie met een papier van de procureur binnengekomen bij mij thuis. Ze hebben alles onderzocht naar drugs en andere illegale zaken maar hebben niet gevonden. En hebben mij hierna meegenomen naar het politiekantoor, met handboeien, omdat ik verdacht was van verschillende zaken waarvan verkoop van verdovende middelen, georganiseerde bendevorming enz.

Ik was helemaal de kluts kwijt omdat ik wist dat een vriend van mij een paar maanden hiervoor ook was opgepakt, die had uiteraard wel zaken uitgestoken. Ik was met stomheid verbaasd, de rest kennen jullie wel: Heel dag wachten in cel, voor procureur gaan en dan ben ik vrijgelaten onder voorwaarden.
Er werd mij uitgelegd dat via de telefoon van mijn vriend gemerkt werd dat ik in grote!! hoeveelheden zaken aan hem verkocht. Ik was met stomheid geslagen aangezien dat helemaal niet correct is. Het zijn allemaal dubbelzinnige sms'en die gelezen worden hoe je het wilt. Het is tevens een heel dichte vriend van mij daarom dat ik daar elke dag tientallen sms'en mee stuurde..

Na 9 maanden voorwaardelijke vrijlating en tal van geschifte voorwaarden krijg ik een brief dat het proces van start gaat in Juni en dat ik het dossier kan gaan kijken bij de griffier. Moet ik dat doen? Met of zonder advocaat? Ik ben namelijk helemaal de kluts kwijt en aangezien ik examens heb voor het van start ga heb ik helemaal geen tijd om zo een zaken voor te bereiden.

Kan een sms gebruikt worden om iemand schuldig te verklaren?
Er werd niet gevonden dat gezocht werd bij mij, is dat geen hard bewijs?
Moet ik een advocaat nemen?
Ik ben student, kan ik dan een pro deo advocaat aanvragen en is dit de moeite waard?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 mei 2014 20:24

U kunt niet anders dan een advocaat te nemen.
Of je een pro-deo kunt krijgen hangt af van het inkomen van je ouders.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

plopp
Topic Starter

#3 , 13 mei 2014 20:33

Wordt die automatisch toegewezen dan? En in welke stap van heel de procedure wordt dat bepaald?

Reclame

Redrum

#4 , 14 mei 2014 15:52

aangezien ik examens heb voor het van start ga heb ik helemaal geen tijd om zo een zaken voor te bereiden.
Maak er toch maar tijd voor. De gevolgen zouden anders ernstiger kunnen zijn dan die van slechte examens.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mei 2014 16:51

Een huiszoekingsbevel komt van een onderzoeksrechter niet van een procureur... in dat geval moet u toestemming tot huiszoeking getekend hebben.

Na 9 maanden pas voorwaardelijk vrijgelaten?
Dat wil zeggen meerdere keren voor raadkamer gekomen.... en dat allemaal zonder advocaat ...raar.
In elk geval MAKEN dat u nu een advocaat hebt
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Archief”